Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus. Jeg skriver fordi at jeg for 8 måneder siden mistede en rigtig god ven (Lad os kalde ham Hans). Vi skrev sammen flere gange om dagen og vi var virkelig gode venner. På et tidspunkt var der en af Hans' venner der også var vild med mig (Lad os kalde ham Bob). Det skrev jeg så til Hans, som så blev sur og sagde at jeg havde noget med Bob og sådan.. Det havde jeg ikke og det fandt han også ud af. Et par dage efter det var sket sendte han mig så en lang undskyldnings besked med sådan noget om at han bare havde lagt sig i overfladen fordi han var forelsket i mig og sådan.. Jeg svarede så at jeg havde respekt for hans undskyldning, men at jeg nok ikke havde de samme følelser for ham som han havde for mig. Nu er der så gået 8 måneder og jeg savner ham! Jeg tænker på ham flere gange om dagen! Jeg har vist også følelser for ham, men hver gang jeg skriver til ham svarer han bare helt vildt koldt.. Jeg har også prøvet at give ham en undskylning, men det virker ikke :( Hvad skal jeg gøre? Jeg savner ham virkelig meget!

Svar:

Hej med dig

Jeg vil starte med at sige, at jeg synes du er rigtig modig, både fordi du skriver herind og fordi du fik fortalt Hans, at du ikke havde de samme følelser som ham den gang. Det kan nemlig være svært at få sagt at man ikke gengælder en andens følelser, fordi man ikke vil såre og gøre den anden ked af det. Du har været ærlig og det kræver mod og styrke at kunne det. Når det er sagt, så kan jeg godt høre at du er begyndt at tænke på om du alligevel har følelser for ham. Nogle gange er det sådan at netop når man får sagt nej, så kan man rigtig mærke hvad man føler. Det kan være det er det du har oplevet?

Det kan være svært at ændre på hvad et andet menneske gør og føler, og derfor er det ikke sikkert at du kan få ham til at åbne sig op over for dig igen. Han er sandsynligvis blevet såret og ked af det, da du sagde at du ikke havde de samme følelser for ham, og det er han måske bange for at komme til at blive igen. Du skriver at du savner ham, og det kan måske både være fordi du savner ham som ven eller at du har følelser for ham. Uanset om det er det ene eller det andet, så synes jeg at det kunne være en god ide at fortælle ham det. Men jeg synes ikke du skal undskylde over for ham, for det du har sagt til ham, er ikke forkert, det er bare ærligt.

Jeg tænker at du måske kunne prøve at give det et mere forsøg med ham. Det er ikke sikkert at det går som du forventer, men så har du prøvet det du kunne. Mon du har fortalt ham det du har skrevet i dette brev, at du savner ham, og tænker på ham hver dag? Hvis ikke, så synes jeg du skal skrive det, så ved han i hvert fald hvad du føler. Du kan overveje at skrive et rigtigt brev eller måske en email til ham. På den måde kan du skrive det i ro og tænke over hvad du skal skrive, og han kan læse det i ro og tænke over det du har skrevet.

Hvis det nu viser sig at han igen svarer koldt tilbage eller måske slet ikke svarer, så synes jeg du skal overveje at prøve at glemme ham. Det kan være rigtig svært, særligt når man har følelser, men lige så stille bliver det bedre og det kan endda være at du finder en ny sød dreng, som du bliver glad for.

Jeg håber du snart finder ud af hvad du skal gøre, så du ikke skal gå rundt og savne Hans.

Venlige hilsener fra Marianne