hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg er en pige på 15 år. For omkring et halvt år siden skrev en af mine veninders venner en besked til mig over facebook, hvor han fortalte lidt om ham selv, og at han havde set nogle billeder af mig sammen med min veninde og at han synes jeg så sød ud.. Nå, vi begyndte så at skrive lidt sammen over facebook, mobil og msn.. Og det gør vi stadig... Han skriver til mig hver dag, og jeg tror efterhånden jeg er blevet lidt vild med ham.. Men jeg ved bare ikke hvordan det vil være at møde ham i virkeligheden? tænk hvis vi ikke har noget at snakke om og det bare bliver akavet? Udover det, ved jeg stort set ikke noget om at have en kæreste, da jeg aldrig har haft en før.. Jeg føler mig parat til at have en nu.. Men da jeg ikke har haft en før, ved jeg ikke hvad man gør.. Har aldrig haft sex med nogen før, så ved heller ikke helt hvordan man gør hvis det kommer til at ske? Og ved heller ikke hvordan man snaver.. Håber virkelig på at i kan hjælpe mig lidt :-).. Hilsen pigen der ikke rigtig ved hvad hun skal gøre :-D.

Svar:

Hej med dig...

Det lyder dejligt, at du er blevet vild med den her dreng og jeg kan godt forstå, hvis I gerne vil mødes med hinanden i virkeligheden.

Jeg forstår også godt, at du er lidt usikker på, hvad du skal gøre og hvordan det lige vil være at mødes med ham. Hvad skal I snakke om?, hvad med det første kys?, sex? Det er helt normalt og klart, at du har det sådan, fordi som du skriver, så er det her lidt første gang.

Jeg synes, det lyder dejligt, at I har skrevet sammen et godt stykke tid og på den måde lært hinanden at kende. Nu kan du mærke, at du er ved at være klar til næste skridt, og det synes jeg lyder fint.

Mit bedste råd er, at du kan prøve at dele det lidt op. Du behøver ikke at være nervøs over alle tingene i starten. For eksempel det her med sex. Det kommer først senere og det kommer hvis I stadigvæk rigtig godt kan lide hinanden, efter I måske har været kærester et stykke tid.

Lige nu handler det mest om at skulle mødes og snakke sammen. Første gang kan godt være lidt underlig og man kan have sommerfugle i maven, være nervøs og usikker på, hvad man lige skal sige. Det er helt normalt.

Sådan er det både for dig og for ham, og sådan er det faktisk også for voksne mennesker, når de mødes første gang. Man skal lige i gang :)

Du kan overveje at lave en date med ham, hvor I er sammen med jeres fælles veninde og nogle andre. På den måde kan det være lidt lettere første gang... Måske en biftur eller en tur til fest.

Ellers er det bare at følge din mavefornemmelse og prøve dig frem. Så kommer snakkene stille og roligt, og jo flere gange I er sammen og jo bedre I kender hinanden, jo nemmere bliver det. Hvis det føles rigtig, så kommer det første kys tit af sig selv. Alle kysser forskelligt og når du har kysset nogle gange, så begynder du at finde ud af, hvordan du godt kan lide at kysse.

Så alt det her med kærlighed, kysse og sex, ja der er bare ikke nogen opskrift på det og det handler om, at du langsomt får mere og mere erfaring med det. Det vigtigste er, at du ikke gør noget, som føles forkert for dig.

Held & lykke med det :)

De bedste hilsner Rikke