Hvad skal jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej. Jeg har et problem som jeg gerne vil have hjælp til... Min rigtig gode veninde er lige kommet sammen med en jeg kan lide. Det er lidt hårdt for mig, men jeg vil jo helst ikke ødelægge noget for hende. Vi er rigtig gode veninder, og jeg vil gerne at det forbliver sådan. Han gør mig også en smule forvirret... På facebook har han skrevet søde til mig, og jeg ved også at han lidt kan lide mig. Jeg er bare så bange for at gøre min veninde ked af det.

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig svært at gøre det rigtige når du står i sådan en situation. Jeg kan ikke fortælle dig præcis hvad du skal gøre, men jeg kan sige at ud fra det du skriver ser det ud som om du har to valgmuligheder:
1. Hvis du gerne vil beholde dit venskab med din veninde, så må du respektere at de er kæreste og så må du prøve at være glad på hendes vegne.
2. Hvis du hellere vil prøve at blive kæreste med ham og så måske miste din veninde, så synes jeg først du skal sige det til din veninde at du er vild med ham. På den måde behandler du hende ordentlig og måske kan i få snakket om det på en god måde.
Jeg kan ikke sige at den ene er bedre end den anden og at du skal vælge den ene frem for den anden. Det du kan gøre er at spørge dig selv hvorfor er han sammen med din veninde hvis han egentlig kan lide dig? Måske kan han lide jer begge, men har valgt din veninde.
Du skriver at du gerne vil blive ved med at have din veninde og jeg vil sige at det kan jo være hun bliver rigtig sur og ked af det hvis du snupper hendes kæreste. Så er det ikke sikkert hun vil blive ved med at være din veninde.
Held og lykke med det svære valg.
Venlig hilsen Jane