hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hej jeg er 15 år

Jeg er meget forelsket i en pige som er 14 år og går i min klasse.

Jeg har kendt hende i næsten 2 år og været forelsket i Ca. 1 år nu.

jegjeg ved ikke hvad jeg gøre, hun har inviteret mig til "klubben".

men så tog en ven også med. Jeg hved ikke hvordan man spørger om hun kan lide mig.

Jeg er bare forelsket og ved ikke hvad jeg skal gøre. :'(

Svar:

Hej med dig

Hvor er det bare skønt at høre, at du er forelsket i en sød pige.
At være forelsket er for det meste en dejlig følelse, men nogle gange kan man også godt komme i tvivl om, hvad man skal gøre, når man er forelsket.

Det er sørme længe, at du har gået rundt og været "hemmeligt" forelsket i hende her pigen.
Jeg kan sagtens forstå, at du rigtig gerne vil finde en måde at fortælle hende det på.
Det må være rigtig svært at gå og gemme på forelskelsen, uden at vide hvordan man får det sagt til pigen.

Først vil jeg lige sige, at det lyder som et rigtig godt tegn at pigen har inviteret dig i "Klubben."
Det betyder ihvertfald, at hun ligger mærke til dig og tænker på dig.
Derfor synes jeg også bare, at du skal springe ud i det, og fortælle hende om dine følelser.

Der er mange måder du kan vælge at spørge hende, om hun også kan lide dig.
Hvis du er rigtig modig kan du invitere hende et sted hen fx på café - ligesom hun inviterede dig i "Klubben."
Denne gang må du bare sørge for, at I kan være alene sammen.
Hvis hun takker ja til invitationen er jeg sikker på, at det er fordi, hun kan lide dig.
Når I er sammen, kan du fortælle hende, at du rigtig længe har kunnet lide hende og gerne vil høre, hvad hun synes om dig.
Fortæl hende at du godt kunne tænke dig, at I lærte hinanden bedre at kende.

Hvis du ikke tør at invitere hende ud, kan du også vælge at skrive en SMS, mail eller et brev til hende.
Her kan du skrive de ting, som du gerne vil fortælle hende. Alt lige fra hvor sød hun er, til hvorfor du er forelsket i hende.
Du kan også skrive til hende, at du er meget interesseret i at lære hende bedre at kende.
Hvis du vælger at skrive et brev, så skriv dit mobilnummer til sidst i brevet, så hun har mulighed for at svare dig.

Du skal vide, at der altid vil være en chance for at hun ikke har de samme følelser for dig.
Det er vigtigt, at du kan respektere hende for det, for man vælger jo ikke selv, hvem man er forelsket i.
Uanset hvad hun svarer, så er man nogle gange nødt til at være den seje og tage det første skridt - ellers finder man jo aldrig ud af, om hun også er vild med én.
Jeg tror helt sikkert, at du vil fortryde, hvis du ikke får fortalt hende om dine følelser.
Piger elsker når drenge er ærlige, og pigen vil helt sikkert synes at du er vildt modig, hvis du kontakter hende.
Jo før du får snakket med pigen om, hvad du føler, des hurtigere får du svar på, om hun forhåbentlig også er vild med dig.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar og får samlet mod til at få snakket med hende den søde pige.

Held og lykke med det hele og en rigtig god jul

Venlig hilsen Mette