Hvad kan man lave som kærester

brevkassespørgsmål

Hvad kan man lave som kærester

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 2 måneder siden

Jeg er en dreng på lige fyldt 12 som har fået en kæreste, hun er 11. Vi går begge 2 i den samme 5. klasse og jeg har været vild med hinde siden starten af 4. klass. Nu er vi begyndte på at være kærester og det er kun min storebror der ved det, han er 14. Han siger vi kan kysse og pedde og sådan noget men kan man ikke gøre nogle andre ting for jeg er ikke helt klar og er jo heller ikke i puberten som han er. Er der ikke nogne lege man kan lege sammen uden hun synes jeg er helt vildt barnlig. Det jeg leger med de andre drenge fra klassen er nok lige voldsomt nok til en pige og jeg vil gerne være lidt romantisk. Hun vil gerne massere min ryg og mave siger hun men må børn i vores alder det.

Svar:

Hej

Hvor lyder det dejligt, at du har fået en kæreste og hvor er det nogle fine overvejelser du gør dig. Jeg kan godt forstå at det kan være svært, hvad man skal lave sammen med en pige, når man man er vant til at lege med vennerne, så det er rigtigt fint, at du skriver til os her i Cyberhus.

Man kan som kærester selvfølgelig lave en masse andre ting end at kysse. Faktisk er det rigtig godt, hvis ens kæreste er ligesom en bedste ven, en man kan snakke med, lege med og have det sjovt med. Så kærestepar kan lave mange af de samme ting som vennepar. I kan for eksempel spille et sjovt spil, så er der god mulighed for at snakke og have det sjovt imens. Hvis du gerne vil lave noget lidt mere romantisk som du skriver, kan du måske tænde nogle stearinlys mens I ser en god film og spiser slik, eller I kan gå en tur sammen. Det er rigtig vigtigt at gøre noget du synes er sjovt eller hyggeligt, så vil din kæreste sikkert også synes det. Jeg tror slet ikke at du skal være bange for at hun synes du er barnlig, I er jo samme alder, og hun synes sikkert at du er rigtig dejlig uanset hvad.

Du skriver også, at hun har foreslået at I skal give hinanden massage. Det er selvfølgelig helt okay også i Jeres alder at give hinanden massage og I kan på den måde blive trygge ved hinanden. Men du skal selvfølgelig selv synes, at det er okay og have lyst til det, da du ikke skal gå ud i noget du ikke føler dig klar til. Men massage kan være rigtig dejligt og virke afslappende og måske din kæreste vil synes at det er romantisk.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar.

Hilsner fra

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål