Hvad kan jeg gøre for at få hende tilbage?

brevkassespørgsmål

Hvad kan jeg gøre for at få hende tilbage?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Brevkasse! Jeg er en dreng på 16. Jeg har et stort problem! Jeg har skrevet meget sammen med en pige det sidste år, og vi var rigtig gode venner. Men så her for nogle dage siden blev hun helt underlig hun blev sur på mig, jeg troede det bare var hurtigt, det har hun været før. Men nej nu er der gået en uge, og her idag har hun fjernet mig som ven på Skype og Facebook. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at få hende tilbage som min ven. Jeg bliver ved med at kigge på hende, kan slet ikke få øjnene væk fra hende. Fx var vi til halfest i går og jeg kiggede på hende og smilte men hun kiggede bare surt tilbage. Jeg har ingen ide om hvorfor hun er sur på mig og hun vil ikke sige hvorfor, hvad kan jeg gøre for at få hende til at sige det? Jeg vil jo gerne gøre det godt igen Og hver gang jeg tænker på hende kan jeg slet ikke koncentrere mig, jeg var til fodboldkamp i dag og jeg kunne slet ikke finde ud af noget som jeg plejer, Nogle gange når jeg skal sove ligger jeg og græder. Hvis jeg skriver til hende svare hun bare koldt tilbage. Hun gider mig slet ikke, men vi har bare været rigtig gode venner og jeg vil gerne blive ved med at være venner med hende. Er jeg blevet forelsket i hende? Er der noget jeg kan gøre for at få hende tilbage eller er hun helt værk? Jeg savner bare at skrive og snakke med hende. VH. Dreng på 16

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå det må være irriterende, ikke at vide hvad man har gjort galt siden en man er rigtig glad for reagerer som hun gør.

Det første du fortæller er, at i har skrevet sammen længe og at i før har haft nogle skænderier, men ikke nogen der var så slemme at i har afbrudt forbindelssen før. At en pige ikke vil fortælle hvorfor hun er sur og har fjernet dig på Facebook og skype kan handle om mange ting. Mit første bud kunne være at hun kunne havde fået noget af vide af nogen af hendes veninder, og jalousi kan nemlig tit gøre piger så sure, at de bliver meget svære at forstå.

Mit råd til dig vil være, at forhører dig i jeres fælles omgangskreds, om nogen ved noget der kan give dig et spor. Ellers ville jeg nok råde dig til at skrive et brev, sms eller mail hvor du fortæller hende hvor meget det går dig på, at i ikke snakker sammen og at hun kunne give dig en ordentlig forklaring på hendes rektion.

Derudover tror jeg at det kunne tyde på at hun betyder mere for dig end du umiddelbart troede, især fordi du tænker så meget på hende, og at hele denne situation rent faktisk betyder noget for dig.

hvis du kan komme nærmere ind på hvad problemet er, kan du bedre finde en måde der kan redde det på, hvilket kan være med til at du kan vinde hende tilbage. Hvis du stadig ikke bliver klogere på hende, skal du måske overveje om hun er det værd.

Jeg håber det lykkes at finde ud af hvad der har gjort hende sur.

MVH

Camilla