Hvad kan jeg dog gøre!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
HEJ Jeg har desværre både streger (nogen ville kalde det poser), rande og blodårer rundt om mine øjne :( Ellers synes jeg selv at jeg er pæn...Men det gør virkelig at jeg føler mig gammel og træt. Jeg sover ca. 9 timer hver nat og får helt klart nok at drikke, så det kan ikke være det. Det bliver værre jo blegere jeg er, for så er min hud så "gennemsigtig" at man kan se mine blodårer tydeligt... Hvad kan jeg dog gøre? Er der noget som bare hjælper en lille smule? Jeg prøver selvfølgelig også at dække det med concealer, men det er som om at det ikke virker særlig godt. Er der andre måder at dække det på? MIG

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Først og fremmest vil jeg sige, det er rigtig positivt, at du skriver du synes du selv er pæn. Det kan være svært at se det smukke, når man har set sig sur på noget bestemt ved ens udseende. Prøv om du kan tale endnu sødere til dig selv, når du kigger dig selv i spejlet. Det kan være mærkeligt i starten, hvis man virkelig synes der er noget, som ikke er som man vil ha det. Du ved jo, du er ung og frisk og på ingen måde er gammel og træt, som du synes stregerne og blodårerne gør dig.
Det er helt normalt at man om vinteren bliver lysere og huden bliver mere gennemsigtig og man derfor kan se blodårer og linjer. Tit ser man kun fejlene hos sig selv, og jo længere man stirrer på dem desto tydeligere bliver de for dig. Alle andre har også blodårer og linjer i ansigtet og det er naturligt man tydeligere kan se det om vinteren, fordi det er koldere og din hud er fin.
Desuden er det jo mørkere og man er mere træt om vinteren og det kan jo også påvirke dit udseende. Tænk på dagene bliver længere og vi går foråret i møde. Men lige nu kan du prøve at bruge en creme, så du i hvert fald får beskyttet huden mod kulden, fordi hvis huden er tør og fin fremgår linjer og blodårer nok tydeligere. Det er fint at bruge concealer, men hvis ikke du synes, det dækker nok kan det være, du skal prøve et andet mærke eller bruge en pudder. Der kan være stor forskel på, hvor godt det dækker. Men i sidste ende synes jeg, du skal huske, at det er helt naturligt, og du skal prøve at se på de positive sider og ikke være alt for kritisk.
Mvh Miriam