Hvad ikke hvad jeg skal gøre

brevkassespørgsmål

Hvad ikke hvad jeg skal gøre

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej, jeg er en pige og har et problem. Jeg har mødt den her dreng over Facebook, og han er rigtig sød. Vi skal sammen hver dag, og vi skriver hjerter og skat osv. Men problemet er at 1. Han bor meget langt væk, og ved ikke om jeg orker at have et langdistance forhold igen. Mine 2 andre kærester boede også virkelig langt væk, så jeg ved hvor meget der skal til. 2. Altså jeg føler at jeg sådan nogle gange kan lide ham, men så nogle dage synes jeg bare at han bliver for meget. Altså han er MEGET sukkersød og det irriterer mig. Fordi jeg er måske ikke en som har brug for at få af vide at jeg er den " dejlige, sødeste, smukkeste pige han nogensinde har skrevet med. Sådan type er jeg måske bare ikke. Og nu har vi aftalt at mødes snart og ved bare Ikke, han siger også at han vil kysse mig. Det Ikke fordi at jeg er bange for det, men ved bare ikke om jeg ville have lyst til det med ham. Jeg har tænkt meget over altså det her med ham, men jeg har bare ikke kunne finde svaret. Jeg har jo også bare sagt søde ting igen, sådan noget med at det kunne være hyggeligt at kysse ham osv. Og det irriterer mig, fordi jeg fortryder alt det jeg har sagt synes jeg. Plz hjælp!

Svar:

Kære dig

Først og fremmest så synes jeg at du skal vide at det altid er okay at sige nej - eller at skifte mening. Uanset hvor mange hjerter man har sendt til den anden. Så når du skriver at du fortryder at have sagt ja til at kysse med ham, og at du måske egentlig heller ikke rigtig er så interesseret i ham, så kan det være at du enten skal skrive til ham at du helst bare vil være venner eller at du ønsker at I skal sætte farten ned. Jeg læser dit brev som at du ikke ønsker at være kærester med ham eller møde ham, og hvis det er tilfældet, så håber jeg virkelig at du holder fast i det. Du må altid sige nej. Også selv hvis I mødes og han prøver på at kysse dig.

Hvis du beslutter dig for at I ikke skal snakke sammen mere, så vil jeg anbefale dig at sige det på en pæn måde til ham. Fordi I bor så langt væk fra hinanden, så kan man blive fristet til bare at ignorere ham, men det bedste vil nok være at du forklarer ham hvad der sker. Det er jo helt fair at dine følelser har ændret sig. Måske bliver han ked af det, måske bliver han sur, og måske betyder det at du får dårlig samvittighed. Hvis det sker, så hold fast i din beslutning.

Hvis du nu bare ønsker at I sætter farten lidt ned og lærer hinanden bedre at kende, før I skal kysse og før I går amok med "smukkeste, dejligste og sødeste", så prøv at skrive det til ham. At du synes at det hele går lidt for stærkt. I har, trods alt, endnu ikke mødt hinanden. I den forbindelse vil jeg også anbefale dig at møde ham et offentligt sted, hvor I kan være fælles om en aktivitet. Så er der mindre pres. Derudover handler det også om at personer som man møder gennem nettet, nogle gange er nogle andre end dem de siger de er. Så derfor er det altid bedst at mødes på en café, i biografen eller et andet offentligt sted de første par gange, fremfor at mødes hjemme ved hinanden.

Jeg håber at du kan bruge mit svar. Husk at du altid er velkommen til at skrive igen eller besøge vores chats.

Venlig hilsen

Signe