Hvad gør jeg forkert?

brevkassespørgsmål

Hvad gør jeg forkert?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej brevkassen, jeg får tit a vide af drenge at jeg er meget provokerende. Og kun drenge, aldrig piger. Jeg prøver altid og være sød osv og jeg svarer næsten aldrig igen og synes heller ikke selv jeg er flabet, ikke mere end andre i hvert fald. Jeg får nærmest et chock hver gang nogen fortæller mig jeg er provokerende, for jeg kan virkelig ikke se hvad det er jeg gør forkert? altså jeg har ikke noget problem med og snakke med drenge, men er jeg måske for åben? kan det ha noget med den måde jeg siger tingene på eller sådan noget?? jeg forstår det virkelig ikke!! plaese hælp det går mig rigtig meget på...

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå det kan være svært at forstå, hvorfor drengene synes du er provokerende, når du prøver at være sød når du snakker med dem.

Jeg kan desværre ikke give dig noget præcist svar på, hvorfor drengene siger sådan til dig. Jeg ved heller om det kan være måden du siger tingene på. Men jeg tænker, at når drengene siger sådan noget til dig, så er det måske fordi du er den af pigerne der er mest åben og nem at sige noget til. Måske synes de også det sjovt at drille dig lidt, fordi de faktisk godt kan lide dig og gerne vil i kontakt med dig.

Det er ihvertfald meget naturligt at drenge godt kan lide at provokere og drille de piger, som de gerne vil i kontakt med og faktisk godt kan lide. Jeg ved ikke om det er det, men det kunne være en grund til, at de siger sådan til dig.

Hvis du synes det bliver alt for meget, at de siger sådan til dig, så kunne du måske overveje at fortælle dem, at du faktisk ikke synes det er særligt fedt at få at vide, at du er provokorende, når du ikke selv synes du er det.

Jeg håber det gav dig svar nok.

De bedste hilsner Sine