Hvad er rigtigt at gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Der er denne her fyr, som jeg er blevet ret glad for. Vi har været sammen rigtig mange gange (på den ikke seksuelle måde (;) Det virker som om, både han og jeg har lidt interesse for hinanden og over sms flirter vi ret tit. Folk omkring os, har også lagt mærke til der er noget kemi imellem os. Problemet er bare fyren her altså har en kæreste, og de har lige haft halvandenårsdag :/ Han virker okay glad for hende, men samtidig også som om han er ved at blive lidt træt af hende. Han ved jeg er vild med en fyr, og spørger hele tiden ind til hvem det er. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal sige til ham? Skal jeg fortælle ham, jeg har følelser for HAM? Jeg kan ikke rigtig lide at komme imellem ham og hans kæreste, men samtidig vil jeg gerne have ham jo!? Jeg vil bare ikke miste ham, og jeg er mildt sagt røv bange for, at jeg mister ham. At jeg skræmmer ham væk ved at komme ud med mine følelser. Han er som person super sød og forstående en sand gentlemand! HVAD SKAL JEG GØRE!!??

Svar:
Kære pige
Jeg kan da godt forstå, du synes det er svært, hvad du lige skal gøre, når fyren du er vild med har en kæreste. Det er jo rigtig dejligt, at der er en god kemi imellem jer og I godt kan lide at være i hinandens selskab. Han lyder til at være en rigtig sød fyr.
Dit spørgsmål er så, hvad der er det rigtige at gøre. Det vil der uden tvivl være mange holdninger til alt efter hvilke øjne der ser. Jeg synes det vigtige her er, hvad der er rigtigt og godt for DIG. Det virker som om, at han synes du er rigtig sød og du skriver også, at I flirter over sms. Men han har en kæreste og det ved jeg godt, du forholder dig til :) Jeg synes faktisk, at det er rigtig godt, at du gør dig nogle overvejelser, om du skal sige det til ham eller ej.
Du skriver, at han spørger meget ind til den her fyr, som du er vild med. Måske er han bare super nysgerrig eller også har han på fornemmelsen, at det er ham du er vild med og vil gerne høre det. Du skal ikke sige det for hans skyld, men hvis du har brug for at få lettet dit hjerte, så synes jeg det er helt fint at fortælle ham, hvad du føler.
Hvis han spørger igen, kan du evt bare sige til ham, at du virkelig godt kan lide at være sammen med ham og at det gør dig glad, når I er sammen. Hvis han er den søde og forstående fyr, så tror jeg ikke du mister ham af den grund.
Du kan jo se, hvordan han reagerer på det og så må I tage den derfra. Uanset hvad han siger til det, så husk at passe på dig selv i det!!! Som du skriver, så kan du ikke lide at komme imellem ham og hans kæreste. Det synes jeg er en rigtig fin måde at tænke på, men jeg vil også sige til dig, at han har et ansvar her. Det er ham der har en kæreste og derfor må han tage ansvar for de handlinger, han gør. Bare så du ikke tager det hele på dine skuldre! :)
Mit råd til dig vil altså være, at du mærker godt efter, hvad der føles rigtigt at gøre for dig. Du gør ikke noget forkert ved at fortælle en fyr, at du godt kan lide ham. Du skal bare være indstillet på, at reaktionen kan blive en anden end du håbede på. Men det betyder ikke at du har gjort noget galt!!! Jeg tænker, at det ville være dejligt at få nogle søde ord fra et andet menneske. Det kan man da kun blive glad for :)
Held og lykke med kærligheden, håber du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner Rikke