Hvad er min BMI på?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej CB
Jeg har prøvet at regne min BMI ud nogle gange men det er ikke lykkeds endnu. Hvad skal ens BMI ligge på? Vil i prøve at regne min ud? Jeg er 13 år, 158 cm og jeg vejer 39-41 kg. Håber i vil hjælpe mig:)

Svar:
Hej med dig :-)
Det er lidt forskelligt hvilken måde man regner BMI ud på for børn og voksne. Så længe, du er under 18, skal du bruge én bestemt måde at regne BMI ud.
BMI er en formel, hvorpå man kan få et billede af om man har en sund vægt ift. ens højde (og alder).
Jeg har udregnet din BMI ud fra at din højde og alder, og ud fra en vægt på 40 kg. Din BMI ligger her på 16,0 hvilket er lige på grænsen til undervægt. Jeg tænker umiddelbart, at det lyder som en rigtig fin BMI at have i din alder, men det vil heller ikke skade dig at tage på, hvis du gerne vil det :-)
Du kan selv prøve på denne hjemmeside: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/fedmeg...
Mange hilsner
Christina.