Hvad anbefaler I? - Hår på kroppen...

brevkassespørgsmål

Hvad anbefaler I? - Hår på kroppen...

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej.

Jeg er en pige på 13 år (snart 14) og er kommet i puberteten.

Jeg er begyndt at få hår på kroppen (på kønsdele... under armene...)

Jeg ved godt at det er meget normalt.

Så jeg ville spørge: Hvad anbefaler I at jeg skal gøre ved dem? (Fjerne dem?)

Håber at I kan hjælpe mig...

Hilsen mig :-)

Svar:

Hej Dig :)

Ja, hår på kroppen er en naturlig del af at komme i puberteten og blive teenager - uanset om man ønsker dem eller ej.

Om man kan lide sine hår på kroppen eller mest har lyst til at fjerne dem, er meget forskelligt fra pige til pige. Uanset om man vælger at barbere dem af eller trives fint med at lade dem gro, så er begge ting helt OK og ganske almindelige. Af samme grund vil vi heller ikke anbefale dig noget bestemt, men i stedet lade det være op til dig selv, hvad du har det bedst med.
Hvis du vælger at barbere hårene af, skal du dog være opmærksom på, at det kræver vedligeholdelse og kan være generende i starten, da huden irriteres ved barbering. Derfor skal du være opmærksom på at gøre det forsigtigt og omhyggeligt, hvis du vælger at prøve det af for at mindske ubehagelighederne.

Snak evt. med dine veninder om, hvad de har tænkt sig at gøre. Måske er det lettere at finde ud af, hvad du har det bedst med, når du ved, hvordan de tænker om det.

Kh. Matilde