for hurtig forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg går direkte til sagen. Jeg har haft ca. 10 (FORSKELLIGE) kærester. Jeg har for første gang fået en kæreste som jeg VIRKELIG elsker (men han bor ca. 1 1/2 time fra mig). Jeg møder jo andre fyre (altså som venner) og jeg bliver sindaygt hurtigt forelsket, hvis en fyr holder armen om mig bliver jeg forelsket og hér sidste gang skrev jeg det ærligt til min kæreste og nu holder vi pause. Jeg er rigtig ked af det, fordi jeg ikke kan li ham den anden mere men min kæreste er stadig lidt skuffet over mig. Mine Spøgsmål er: Hvad kan jeg gøre for at min kæreste ikke slår op ? Hvad kan jeg gøre for at jeg ikke bliver så hurtigt forelsket ?

Svar:
Normal
0
21
false
DA
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Kære dig
Jeg synes det lyder dejligt at du kan blive forelsket, men jeg forstår godt at du kan føle at det sker alt for meget. Det her med forelskelse er svært at styre, fordi det er følelser og følelser kommer og går, uden man altid ved hvorfor.
Jeg får lyst til at fortælle dig at det er helt ok at blive forelsket. I sær når man er teenager, og kroppen, tankerne og følelserne hele tiden forandrer sig. Den ene dag kan man lide noget, og den næste dag ikke. Det er selvfølgelig ikke det samme som at man hele tiden skal skifte smag, men det er helt normalt at det sker.
Det er svært at svare på hvad der skal til for at din kæreste ikke slår op. Jeg synes det er modigt af dig, at du har været ærlig over for ham, men jeg forstår også godt at han blev lidt skuffet. Han er sikkert rigtig glad for dig og vil derfor gerne have at du kun har følelser over for ham. Jeg tænker, at der er to ting du kan gøre. Hvis du gerne vil være kærester med ham, så skal du nok ikke snakke så meget om de andre fyre, du nogle gange bliver vild med. Det er helt ok at du får de her følelser over for de andre, men det kan være du skal øve dig lidt i ikke at gøre noget ved dem. I hvert fald hvis du skal have en kæreste.
Men faktisk tænker jeg at det kan være at du skal have lidt tid hvor du slet ingen kæreste har. På den måde kan du nemlig tillade dig at blive forelsket i forskellige fyre, uden at du eller de, bliver kede af det. Det kan være at du det næste halve år, bare flirter og bliver forelsket, men ikke mere end det. Kunne det være en ide?
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Hvis du gerne vil snakke lidt mere med en voksen om hvad du skal gøre, kan du bruge vores chat. Her sidder søde voksne, der gerne vil lytte og hjælpe dig, med forelskelse, fyre og alt muligt andet.
Kærlig hilsen Marianne
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}