Hun er sød
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej, det er Thomas.
I min kl. er der en VILDT sød pige. Hun er er både sød, pæn og venlig. Og jeg vil gerne spørge hende, om hun vil komme sammen med mig, men... Jeg er bare ikke sikker på om hun kan li' MIG, eller om hun synes at jeg bare er en go' ven og er rar.
Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej Thomas
Det lyder som en dejlig pige du går i klasse med. Jeg kan høre du er meget vild med hende, og det er en dejlig følelse.
Du vil gerne finde ud af om hun har det på samme måde med dig.
Det kan være svært at vide om nogen er vild med en, før man har spurgt. Når man spørger en pige om hun vil være kærester, vil det nogen gange være sådan, at hun bliver glad og siger ja.
Andre gange vil man også opleve, at en pige ikke har det på samme måde og siger nej.
Måske har pigen det som du er vild med på samme måde som dig.
Du kan holde øje med om hun kigger efter dig. Nogen gange kan man også mærke, når man snakker sammen, om en pige er vild med en.
Men man kan aldrig være helt sikker, før man har spurgt. Eller har fortalt hvordan man selv har det.
Så jeg syntes du skal finde et godt tidspunkt og så fortælle hende hvad du føler og om hun også kan li dig.
Hvis du syntes det er svært at spørge hende direkte, så er det en god ide at skrive et brev, hvor du fortæller hende, at du syntes hun er rigtig sød og at du gerne vil være kærester med hende.
Jeg håber du finder ud af det med hende.
Denise