Hormonproblemer.

brevkassespørgsmål

Hormonproblemer.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hejsa.

Jeg er 13 år, og har haft hår på nosserne siden jeg var 11. Der jeg var 12 år fandt jeg ud af, at jeg havde hvide små hår ved min penis.

Men de er ikke vokset siden, og det samme er min penis heller ikke.

Hjælp, tak.

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå du undrer dig. Men lad mig med det samme sige at det du oplever er fuldstændig normalt.

Du er kommet i puberteten og de næste 6-8 år vil din krop udvikle sig fra en drengekrop til en voksen mands krop. De fleste drenge har det til fælles at de kommer i puberteten omkring 11-12 års alderen og de fleste er så færdigt udviklere når de er et sted mellem 19-21 år. Men indenfor de mange år er det meget forskelligt hvordan den enkelt udvikler sig.

At du har haft små hår på nosserne, dun på din penis og at din penis ikke er vokset i to år er fuldstændig normalt. Det er ikke noget du kan gøre noget ved...du bliver bare nødt til at vente. Nogle drenge vokser lidt hele tiden. Andre vokser rigtig meget i starten af puberteten og endelig er der også nogen hvis krop ikke udvikler sig så meget de første år....men så lige pludselig vokser de helt vildt i højde, får hår alle mulige steder og en meget større penis på næsten ingen tid. Det er så forskelligt fra krop til krop, og det er som sagt ikke noget man selv er herre over.

Så for at svare på dit spørgsmål, så er jeg ret sikker på at du ikke har hormonproblemer. Du er lige præcis som du skal være. Der er ikke andet for end at vente og se tiden an. Jeg er sikker på at din krop nok skal ændre sig og at din penis vokser og at de der dun bliver til mere på et eller andet tidspunkt.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål