HJÆÆÆLP! Jeg er FORELSKET :)

brevkassespørgsmål

HJÆÆÆLP! Jeg er FORELSKET :)

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej jeg er en dren på 13 år som er ret forelsket i en pige der hedder Alma. Hun et år yngre end mig, Det er ret svært for mig at sige til hende at jeg er forelsket i hende. :-( Jeg er meget bange for hvis jeg bliver til grin hvis nu hun siger nej!:-( Det er ret pinelig!!!!!!!!! HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP MIG! :-)

Svar:

Hej med dig!

Tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, at det må være en lidt svær situation for dig at stå i. For lige så dejligt det er at være forelsket, lige så forvirrende kan det nogen gange være. Især når man er i tvivl om, om personen man er forelsket i, har det på samme måde som en selv.

Ud fra det du fortæller her, ved jeg ikke helt, hvor godt du og Alma kender hinanden eller om I plejer at lave ting sammen, men jeg tænker, at det kunne være en god start for dig. Du kunne fx se om I kunne komme til at følges hjem fra skole, snakke eller spille noget sammen i frikvartererne, ses i en klub eller noget lignende. På den måde kan du måske få en fornemmelse af, om Alma har nogle af de samme følelser for dig, som du har for hende. Hvis ikke I plejer at være alene sammen, kan du forsøge at samle nogle venner, så I allesammen kan være sammen og få snakket med hende der.

Det gode ved at lære hinanden bedre at kende, kan være, at du nok vil opleve, at det bliver nemmere for dig at få fortalt Alma, at du er forelsket i hende - fordi du bliver mere tryg ved at være sammen med hende. Jo bedre I lærer hinanden at kende, jo mindre pinligt vil det også føles at skulle fortælle hende om dine følelser - uanset om hun så også er forelsket i dig eller ej. Hvis det er svært at fortælle Alma, at du er forelsket i hende, kan det også være en mulighed at sende en SMS til hende eller skrive en besked på Facebook.

Du skriver, at du er meget bange for at blive til grin, hvis hun siger nej. Det tror jeg faktisk ikke, du behøver at være så nervøs for. Hvis I kender hinanden godt, så er jeg sikker på, at Alma faktisk bliver rigtig glad, når hun hører, at du synes godt om hende.
Hvis det viser sig, at hun ikke har det på samme måde som dig, vil det selvfølgelig gøre ondt i starten, men i det mindste behøver du ikke længere at gå rundt og være i tvivl om det.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med at få lært Alma bedre at kende og på et tidspunkt få fortalt hende, hvad du føler for hende. Og så bare nyd, at du er forelsket - det er jo en af de aller bedste følelser!

Mange hilsner
Katrine

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål