Hjæælp!!!

brevkassespørgsmål

Hjæælp!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Jeg har en veninde som ikke har det så godt med sin krop. Jeg er meget tynd så jeg har det fint med min krop men jeg har meget hår under armene og på skridtet. Hun sidder tit med sin mobil fremme når jeg er i bad til svømning (hun er ikke med i bad) jeg er langsom til at klæde om og er altid den sidste. Skal jeg snakke med min veninde om det eller hvad skal jeg gøre???

Svar:

Hej med dig..

Godt du skriver herind, når der er nogle ting du tænker meget på og jeg vil gerne prøve at svare på dine spørgsmål. Som jeg forstår dig, så er der 3 spørgsmål, så vi tager dem lige en ad gangen.

1. Kroppen
Jeg synes det er rigtig ærgeligt, at din veninde ahr det svært med hendes krop. Når man er 10 år burde det ikke betyde så meget og selvom man ikke er tynd, så kan man sagtens have det godt med sin krop.

Vi er rigtig forskellige og nogle er tykke, nogle er tynde, nogle midt imellem og andre er høje, lave og så videre. Og der sker rigtig meget med jeres krope de næste 2-5 år. For eksempel begynder man at få hår under armene og i skridtet, som du skriver.

Hvis din veninde siger, at hun har det svært med hendes krop, så synes jeg du skal sige til hende, at hun skal sige det til hendes forældre. Det bedste er nemlig at have nogle voksne at snakke med om sådan nogle ting. Du kan jo også foreslå Cyberhus, fordi her sidder der også en masse voksne som gerne vil lytte og snakke med hende.

2. Hår
Det med at du har fået en masse hår på din krop er fuldstændig normalt og noget alle pigerne i din klasse enten har fået eller vil få. Det er en del af det med at blive teenager. Jeg synes du skal snakke med din mor om det, fordi når man får hår under armene, så er det også tit her, at man begynder at bruge en deodorant og nogle piger begynder at barbere sig under armene. Men det er noget din mor kan hjælpe dig med.:)

3. Mobilen
Det lyder til at du har en sød veninde, som gerne vil vente på dig, mens du klæder om, også selvom du er den sidste. Det er jo egentlig bare dejligt, så vær du bare glad for det.

Hvis hun en dag synes det er træls, at du altid er den sidste, så kan hun jo bare vente i klassen eller også kan du blive lidt hurtigere :)

Det var mine svar og om du skal snakke med din veninde om det, så er det meget noget du selv bestemmer. Hvis du synes det, så ja og det kunne sikkert være rart for jer begge to. Men jeg synes også det er vigtigt, at både du og hende snakker med jeres forældre, hvis der er noget der er rigtig svært.

Kan du have det godt

Venlig hilsen
Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål