Hjælp til vægt!

brevkassespørgsmål

Hjælp til vægt!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kære Cyberhus!

Jeg er 14 år, 156 cm. høj og vejer omkring 55½. Nej jeg ved jo godt at jeg ikke er overvægtig, men nogle gange føler jeg bare at min mave er for stor...

Jeg elsker slik, kage og chokolade, pizza og fast-food, men synes selv, at jeg kan styre det. Jeg dyrker også motion dagligt, og spiser nogenlunde sundt i hverdagen, men jeg vil gerne sænke mit bmi lidt. Jeg tror at det er 22,9, men jeg vil gerne veje 53.

Har I nogle tips til hvordan jeg kan træne eller hvad jeg kan veksle i mellem?

Noget jeg kan spise dagligt eller ugentligt for at komme ned i vægt?

Og en overskuelig ide til at holde øje med det daglige kalorieindtag? (Har prøvet nogle apps men det var for slavisk...)

Tusind tak!

Svar:

Hej med dig...

Din vægt sidder lige i skabet :) Så jeg synes slet ikke du skal overveje at komme ned i vægt eller være særlig opmærksom på kalorierne.. Du er 14 år og din krop skal vokse og udvikle sig meget i de kommende år, så den har brug for en masse energi.

Det ville også være kedeligt, hvis man skulle undgå kage og lidt sde ting engang imellem, og ud fra det du fortæller, så lever du super fornuftigt. Så en god kombination af sund mad, motion og så lidt til den søde tand.. det lyder ikke så tosset :)

Så rådet her fra, er egentlig bare at nyde livet..

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål