Hjælp til kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
jeg bor ved en dreng jeg pisse godt ka li, han siger også han ka li mig vil flirter meget, men jeg vil gerne mere end bare at flirte, han har fået den rigtige mig frem efter jeg har haft gemt mig væk i lidt over 2 år, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at han kan se jeg gerne vil mere end bare være venner/flirt, jeg elsker den dreng han har sagt en gang at han også elsker mig men det er ret svært og finde ud af da han bruger sin dag på og game hele dagen lang nogle gange, men har i nogen råd til hvordan man kan vise ham man vil mere end bare være flirt at man faktisk gerne vil være hans pige, eller nogen råd til hvordan man kan spørger ham, tak på forhånd :-)
af hende den følsomme 18 år

Svar:
Kære følsomme pige
Jeg kan forstå på dit brev, at du lige nu bor sammen med en dreng, som du rigtig godt kan lide. Du siger at I flirter og at han siger at han også godt kan lide dig. Du skriver også at det er svært at finde ud af hvordan du kan tage det næste skridt, så at I måske kan blive mere end bare venner. Det lyder som om det er noget som fylder rigtig meget hos dig, og jeg er glad for at du har skrevet ind til brevkassen.
Først og fremmest synes jeg du skal vide at der er rigtig mange som har svært ved at fortælle andre om deres følelser. Ofte er det svært, fordi man er bange for at blive såret eller afvist, og så prøver man at beskytte sig selv på den måde. Du skriver at du har "gemt dig væk i lidt over 2 år" og at han får den "rigtige" dig frem. Jeg synes det virker som om at det har været svært for dig at du har gemt dig væk, så derfor synes jeg lyder rigtig dejligt at du begynder at føle dig som dig selv igen. Jeg synes også at uanset hvad der sker med ham, så skal du prøve at holde fast i at være den "rigtige" dig.
Du spørger om nogle råd til hvordan du kan vise ham at du gerne vil være hans kæreste. Det kan du gøre på mange forskellige måder ved f.eks. at vise ham at du interesserer dig for ham og det han laver. Du skriver at han gamer meget, så måske du kan spørge ind til spillet, og hvad han godt kan lide ved det. Jo mere du viser interesse for ham, jo mere vil du også fylde i hans liv. Du kan også prøve at fortælle ham, hvordan du føler. Det er ofte en rigtig god idé at være meget direkte, når man skal forklare sine følelser til drengene. Jeg ved af erfaring at de godt kan være lidt langsomme, når det kommer til at forstå at man som pige kan lide dem. Drenge kan nemlig også være ret usikre. Så måske du kan prøve at sige at du synes at han er rigtig dejlig, og at du gerne vil prøve at finde ud af om I skal være mere end bare venner. En anden ting du kan prøve, er at invitere ham med på date. Det er ret gammeldags at det kun er manden der må invitere ud på date, og mange mænd kan faktisk godt lide at en pige tager initiativet. Her kan du igen lade dig inspirere af hvad han godt kan lide - måske er der noget musik han godt kan lide og så kan I tage til koncert, måske er der noget bestemt mad han er vild med, eller måske vil han gerne ud og prøve noget vildt såsom klatring eller en anden oplevelse. Prøv at finde ud af hvad han godt kan lide at lave udover at game. Hvis han kun kan lide at game, så kan du f.eks. spørge om han vil vise dig hvordan du kan spille en aften, og så lave noget god mad til jer. Hvis han siger ja, så kan du sige "Jamen så er det en date". Så kan du også se hvordan han reagerer på det.
Selvom han siger at han også kan lide dig, og flirter med dig, så skal du vide at der vil være en risiko for at han siger nej. Hvis det sker, så kan det godt være at det vil være svært for dig og ham at fortsætte med at være venner. Derfor er det en god idé at gå stille frem, og måske også finde ud af med dig selv, hvad der ville ske, hvis du mistede ham som ven. Jeg ved godt at det er trist at tænke på, men jeg vil ikke lyve for dig og sige at den er helt sikker. Kærlighed kan være noget så besværlig, og det er vigtigt at huske at passe på sig selv. Derfor er det også vigtigt at du holder fast i at være "dit rigtige jeg", uanset hvad der sker med ham.
Jeg håber du kan bruge mit svar! Al mulig held og lykke til dig!
Kærlig Hilsen
Signe