Hjælp mig! Med det samme
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 14år og der er en dreng jeg virkelig godt kan lide. Det er min bedsteven jeg har kunne lide i noget tid. Han skriver aldrig til mig men i skolen ligger han nogle gange til mig og smiler. Jeg har spurgt ham over formspring om han ku nogle piger og han svarer nej. Men nå jeg spørger "du du mig (og så mit navn" svarer han ikke.. Og det er som om han så kan lide mig? Han er en super god ven men ville gerne være mere end venner! Men skal jeg sige det til ham? Jeg er bare SÅ bange for han ikke føler det samme.. Og han er lidt genert så det kan være der for han ikke skriver??? Mit spørgelsmål er bare skal jeg skrive til ham at jeg kan lide ham? Hilsen den generet pige

Svar:
Hej med dig,
Hvor er det dejligt at høre, at du har fået følelser for din bedsteven. Som du nok har lagt mærke til, så kan kærlighed være en dejlig ting, men det kan også skabe frustrationer.
Jeg kan forstå, at du er i tvivl om du skal fortælle din bedsteven, at du har flere følelser for ham, end bare almindelige vennefølelser. Det kan være svært at tage det første skridt, da man aldrig ved hvordan den anden person vil reagere.
Mit råd til dig er, at være ærlig omkring dine følelser for din ham. Jeg synes du skal sige det ligeud til ham og så kan han jo tænke lidt over det og finde ud af, om han har de samme følelser for dig.
Rigtig mange personer har svært ved at tale om følelser med andre, så jeg kan godt forstå hvis du også synes det er lidt svært. Hvis du er bange for at sige det til ham ansigt til ansigt, kan du jo evt. sende ham en sms eller skrive et brev, hvori du har skrevet dine følelser.
Jeg er sikker på, at han sætter stor pris på din ærlighed og at han bliver smigret over dine ord.
Held og lykke med det..
Mange hilsner fra Lene