Hjælp mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg er forelsket en pige, men vi skriver aldrig sammen, fordi jeg skrev noget dumt til hende.
så jeg ville spørge hvad skal jeg gøre for at gøre det godt igen?

Svar:
Hej med dig
Det er dejligt at høre, at du er forelsket, men det kan også godt være svært at være forelsket, specielt hvis man er kommet til at sige noget, der gjorde den anden ked af det.
Du skriver, hvordan du mon kan gøre det godt igen. Mit første råd er at give pigen en rigtig god undskyldning, og fortælle hende at du virkelig er ked af det og ikke mente det, fordi det er jeg virkelig sikker på du er, når du vælger at skrive herind. På den måde kan du overbevise hende om, at du virkelig er ked af det og savner at snakke/skrive med hende. På den måde kan hun opbygge tillid til dig, og hun vil sikkert blive god igen. Derudover kan du fortælle pigen om dine følelser for hende, da du således viser, at du er forelsket i hende og virkelig har fortrudt det du har sagt. På den måde kan du også finde ud af, om hun også har følelser for dig, eller der bare er baggrund for at I kan blive gode venner igen. Så send en rigtig sød og kærlig besked, det kan gøre de fleste piger gode igen. Du skal ikke være bange for at vise din sårbarhed, men hver ærlig og åben om din fejl og hvordan du har det med hende.
Et andet råd kunne være at snakke med nogle af dine kammerater om den her pige. Måske der er en af dem, der har prøvet at være i en lignende situation og dermed har nogle erfaringer de kan give videre til dig.
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Held og lykke med kærligheden.
Hilsen
Annika