Hjælp,
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus
Jeg er ikke sikker på om jeg skriver det rigtige sted, men jeg kan rigtig godt li' at lære andre sprog. Jeg kunne godt tænke mig at lære polsk og jeg har prøvet at finde sider hvor jeg kan lære at snakke polsk. Uden held, har det været rigtigt svært at finde en side som kan hjælpe mig med at lære polsk. Jeg snakker meget med en som er fra Polen og han har lært mig at udtale polske ord korrekt, men han har ikke lyst til at lære mig polsk, så jeg vil gerne finde en side hvor jeg kan lære det.
Kender i nogle sider hvor man kan lære andre sprog?
Hilsen O

Svar:
Kære O
Hvis du har et spørgsmål, så er Cyberhus altid det rigtige sted. Det lyder rigtig fedt at du gerne vil lære at snakke polsk. Det er altid en god idé at lære nye sprog, og det er også nemmere når du er ung, end når du er voksen.
Jeg har undersøgt det lidt, og hvis du søger på google efter et sprogkursus i polsk, dukker der nogle forskellige muligheder op. Der er måske også noget i din by. De fleste kurser koster dog penge. Jeg fandt også den her side: http://www.sprogbutik.dk/polsk-kurser-laer-polsk/, hvor du kan købe en CD og en begynder bog. Mange gange er det også muligt at finde bøger med sprogkurser på biblioteket. Måske du skal prøve at starte der? Det er gratis, og så kan du aflevere bogen, hvis du mister interessen igen eller når du har lært det.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Held og lykke med at lære polsk!
Venlig Hilsen
Signe