Hjulbenet

brevkassespørgsmål

Hjulbenet

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

Hej. Jeg er en pige og jeg har det sådan at mine knæ rør hinanden  og jeg syntes ikke det er særlig pænt. Og jg ville også rigtig gerne have en thigh gap. Men jeg ved ikke om jeg kan få det. Men hvordan kan man måske træne sig til det. Og så ville jeg hære om man kunne træne sig til at ens knæ ikke rør hinanden. Fordi jeg har set billeder af nogen hvor de har dyrket workout og havde taget før efter billeder, hvor at deres knæ så var længere væk fra hinanden end da de startede :)):):) Og de havde ikke tabt sig, bare trænet:):) hilsen mig :)

Svar:

Hej med dig!

Det som du beskriver, hvor knæene rører hinanden hedder at være kalveknæet. Mange mennesker kalveknæede som helt små og vokser mere eller mindre fra det jo ældre de bliver. Især i puberteten plejer benene at rette sig en del ud. Du har stadig nogle år før du er færdigudviklet og der kan nå at ske en masse endnu.

Jeg kan godt forstå, at du synes at det er svært, at dine ben ikke er, som du vil have at de skal se ud. Sådan som jeg forstår dit brev er, at du gerne vil træne dig til at få en thigh gap og til at dine knæ ikke rører hinanden. Jeg vil gerne dele mine tanker med dig om det som du skriver og så er der måske noget som du kan bruge.

Jeg tænker at du måske kunne prøve at få en tid ved lægen for at snakke om dine ben. Det er ikke sikkert at lægen vil gøre så meget ved det, da du stadig ikke er over puberteten. Men du kan fortælle, som du har skrevet her, at du er ked af hvordan dine ben ser ud. Så kan det være, at du kan blive henvist til en fysioterapeut, som kan give dig nogle øvelser. Ofte er det sådan at, hvis man er kalveknæet, så er man også platfodet. Dvs at den miderste del af foden (svangen) er flad og næsten hele fodfladen rører gulvet når man står op. Nogle folk har gavn af at træne foden så svangen bliver løftet og det skubber faktisk knæene lidt udad. Der er også nogle øvelser for ydersiderne af ballerne og lår som giver en anderledes kropsholdning. Du får strammet op de rigtige steder så lårene trækker sig lidt mere udad mod siderne samtidig med at dit bækken (numsen) trækkes bagud.

Når du skriver at du har set billeder af folk, som har trænet sig til en thigh gap uden at tabe sig, så kan jeg forstille mig, at det er en anderledes og stærkere kropsholdning, som de har fået. Thigh gap en ting, som de færreste kan opnå naturligt. Nogle bliver desværre helt syge af at tabe sig så meget, bare for at opnå det. Andre poster billeder af sig selv hvor de står på den helt rigtige måde, så det kommer til at se ud som om de har det. Jeg synes at det lyder rigtig godt at du gerne vil opnå en sund og stærk krop igennem træning og ikke ved at tabe dig.

Prøv også at huske dig selv på, at alle har nogle ting, som de er utilfredse med, men som regel er det ikke noget som andre lægger mærke til. Dine venner lægger mest mærke til de ting som de kan lide ved dig. Så næste gang du tænker at du gerne vil lave om på dine ben, så tænk også lige på noget ved dig selv som ikke skal laves om på. Måske er der et fag i skolen som du elsker og er god til. Måske er du hende som andre ringer til når de er kede af det fordi du er så forstående og flink til at lytte, eller sjov og gør folk glade. Måske er du verdensmester i at finde muslingeskaller på stranden. Det hele tæller. Og det er de gode ting som er vigtige.

Jeg håber, at det er nogle tanker som du kan bruge til noget og jeg ønsker dig held og lykke med træningen.

Hilsen Joy