Hj;lp
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Advarer lige p[ forh[nd, dette brev bliver nok lidt sv;rt at l;se, fordi mit tastetur n;gter at skrive visse bogstaver og s;tter m;rkelige tegn istedet for, hvilket ogs] er hvad jeg vil sp'rge om.
Det er f'rst lige begyndt at drille, det ser ud som om at min Macbook pludselig ikke vil skrive danske bogstaver. Ved i hvordan man ;ndrer dette?
Jeg har s'gt lidt p[ nettet, men der er kun om hvordan man skal g're hvis det er en windows. Der st[r ikke noget om Macbook. Ville bare lige pr've at h're om i vidste noget om det, f'r jeg g[r til en butik.

Svar:
Hej med dig
Det kan være virkelig frustrerende når ens computer begynder at drille. Jeg har selv oplevet det du beskriver, men kun på windows, ikke mac. Men problemet plejer at være fordi at man har skiftet keyboard sproget. På Apples side fandt jeg følgende:
Go to system preferences/language & text/input sources and check the box for Danish, plus the boxes for Show Input Menu in Menu Bar and for Keyboard Viewer.  Then select Danish from the "flag" menu at the top right of the screen and type.  Select Keyboard Viewer from the same menu to see which key does what.
Altså prøv at se om dine sprogindstillinger (både keyboard og overordnet) er sat til dansk. Husk at genstarte efter du har ændret noget. Hvis det ikke virker, vil jeg anbefale dig at ringe til deres support som du kan finde nummeret til på denne side  allernedest på siden (med små bogstaver).
Jeg håber du finder en løsning, så du igen kan bruge dit tastatur.
Venlig Hilsen
Signe