hjelp forelsket.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en en pige på 14 år, og jeg har skrevet på nettet med den her fyr, i 3 år. på nettet og så er han stoppet på den side to gange og nu er han tilbage efter et halc år. han er også 14 år og før i tiden har han været forelsket i mig og spurte om jeg ikke ville komme sammen,og det skal siges vi skrev vær dag) men jeg var bange for det ville gelægge forholdet og kunne åske ike lide ham på den måde på det tidpunkt. men nu er han tilbage efter et havl år og han har skrevet at han er forelsket i mig og godt kan liide mig. og vi diskuterede og snakkede elelr skrev om alt mugligt gav vores mening og alt mugligt. men han er forelsket i mig og jeg er også forelsket i ham- og jeg vil gerne møde ham, jeg ved at man ike skal møde folk fra nettet og det ka være farligt men jeg kender ham. jeg vl gerne møde ham og han bor i ja han bor i byen lige op af mig, jeg tænker sådan at møde ham på et offenligt sted og hvis det så viser sig at være en elelr anden gammel mand kaj eg jo bare sige dt ikke er mig. altser så give ham et slags kode ord. og jeg går på efterskole og vores adresse er hemmelig ligsom tlf. så han vil ikek unen få fat i mig hvisj eg ike vil havde det. men hvad skal jeg gøre+? er der en bedre måde at mødes md ham hvis han altser gider?

Svar:
Hej med dig
Det er super godt, at du lige tænker dig om, inden du mødes med nogen du har mødt på nettet. Fordi, som du rigtigt skriver, kan du aldrig være helt sikker hvem det er.
Du skriver, at i har skrevet sammen i 3 år og at han har været forelsket i dig tidligere og er blevet det igen. Du skriver også at du er ret vild med ham. Det lyder også til at i har haft nogle gode chats sammen og at i kender hinanden rimelig godt.
Ud fra det du skriver, kan jeg godt forstå at du gerne vil mødes med ham, og det er jo ret heldigt at han bor i nabobyen, det gør det lidt lettere. Men der er to ting, som jeg synes er vigtige du gør, hvis du beslutter dig for at mødes med ham drengen:
1. Jeg kender ikke reglerne på jeres skole, men jeg synes det er vigtigt at de kender din aftale, og ved hvor du er henne. Lav en aftale med din kontaktlærer, eller en anden voksen på din skole, om hvor du er og hvornår du kommer hjem. Hvis det er i weekenden og du er hjemme hos dine forældre, så er det dem du skal lave en aftale med.
2. Jeg synes ikke du skal mødes med ham alene. Tag en veninde med og så synes jeg det er en rigtig fornuftig ide, at i mødes et offentligt sted.
Så har du lige chancen for at se ham lidt an og hvis han virker sød og rar, så kan det være du kan lave noget alene med ham på din næste date..
Det virker som om du har gjort dig en masse gode tanker om det her og det er super godt.
Venlig hilsen
Denise