Hjælp til at spørge om et forhold!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyber hus! Jeg har mødt en rigtig sød pige, som jeg godt kunne tænke mig et forhold med. Vi har været venner i et stykke tid, og blevet så gode venner at vi kysser lidt. Hun har en fortid med dårlige kærester, så hvis hun skal have en kæreste skal han være helt speciel. Hun har fortalt hun elsker mig, og jeg betyder meget for hende. Hun har også sagt hvis hun skulle have en kæreste skal det være på en speciel måde et specielt sted. Jeg tror også gerne hun vil være kærester når hun fortæller mig sådan noget, men kommer i tvivl med hvad jeg skal gøre, vil nemlig ikke lyde dum eller klumpet. Har tænkt mig at købe en ring hun længe har snakket om, og tage til hendes yndlings sted her i byen, problemet er bare, jeg ved ikke hvordan jeg skal aflevere ringen og spørge om vi skal komme sammen... Håber i kan hjælpe mig i den her situation :)

Svar:
Hej med dig.
Det lyder bare rigtig dejligt, at du har mødt en sød pige, som er noget helt specielt. Det er også godt at høre, at hun også elsker dig, og at du tror, I begge har lyst til at være kærester.
Jeg kan godt forstå, du er lidt i tvivl om, hvad du skal gøre for at tage næste skridt i retning af, at I skal blive kærester. De fleste drenge er bange for at komme til at virke dumme og kluntede, når de skal spørge om sådan nogle ting. Du tænker måske særlig meget over det, fordi hun har sagt, at den næste kæreste skal være helt speciel. Jeg synes, det lyder som om, hun allerede synes, du er helt speciel, så jeg tror ikke, du skal være bekymret for, hvad hun tænker om det, du vælger at gøre. At købe en ring er en meget stor ting, som de fleste kun gør, når de skal forloves eller har været kærester i længere tid. Måske skal du vente lidt med at give hende en ring, da det kan virke overvældende for hende at få sådan en fin gave, inden I er blevet rigtige kærester. Til gengæld synes jeg, det lyder som en fin idé at tage hende med hen til hendes yndlingssted og spørge hende der. Hvis du har det bedst med at forberede hende lidt på det, tænker jeg, du kan skrive en SMS til hende om, at du har noget, du gerne vil spørge hende om. På den måde er hun forberedt på, at der kommer til at ske noget ude på yndlingsstedet.
Til sidst vil jeg råde dig til at tage det stille og roligt. Jeg synes, det lyder som om, I begge er glade for hinanden, så jeg tror ikke, du skal være bange for, hvordan hun reagerer. Måske går hun allerede og håber på, at du snart spørger hende, fordi hun drømmer om, at hendes næste kæreste skal være lige så speciel som dig.
Jeg ønsker dig held og lykke med pigen.
Kh. Matilde