HJÆLP TEENAGE PROBLEM!!!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er en 14 årig pige som har briller, bøjle og lyst hår. Jeg er aldrig blevet mobbet, men jeg har haft en del sociale vanskeligheder, Ex at jeg blev holdt uden for i min gamle klasse og, jeg var altid den der blev valgt sidst. og det havde jeg self. med på min nye skole, men jeg har det bedere i dag. men det der enlig har fyldt meget i mit hovede de sidste mange dage er den her vildt søde dreng som jeg nok har et lille Crusch på, og som jeg har snakket med i et stykke tid. men jeg er bange for at han ikke kan lide mig på den måde, og så bliver jeg bare i tvivl om der overhovedet er nogen drenge der nogen sinde vil ku lide mig… :-(

Svar:
Hej med dig,
Det er rigtig dejligt, at du har fået det bedre i din nye klasse, men jeg kan godt forstå, at det stadig kan påvirke dig, at du har haft nogle hårde oplevelser i din gamle klasse.
Det kan være rigtig svært at slippe fortiden og det, vi har oplevet før i tiden. Det påvirker os så meget mens det står på, at det sætter sig i kroppen. Det er derfor en helt naturlig ting, at du nu, selvom du har det bedre, stadig kan være bange for hvad andre tænker og på om du er god nok. Du fortæller i den forbindelse, at der er en dreng, som du rigtig godt kan lide, men som du er i tvivl om også kan lide dig, hvilket også får dig til at tænke på, om der nogensinde er nogle, som vil kunne det.
Det er jeg sikker på, at der er! Hvis dit nuværende crush ikke har samme følelser for dig, som du har for ham, er jeg sikker på, at der vil komme drenge i fremtiden, som vil kunne lide dig. Alle ser forskellige ud, og sommetider kan teenageårerne godt være lidt hårde for én, fordi man fx skal gå med bøjle, hvilket for nogle kan påvirke selvtilliden en del, da man i forvejen som teenager er meget fokuseret på sin krop. Ligesom piger er forskellige og kan lide forskellige typer udseende, er drenge ligesådan. Nogle drenge kan bedst lide piger, der ser lidt nørdede ud, mens andre bedre kan lide typen der går med meget make up. Det er meget individuelt, og derfor er der helt sikkert også en masse drenge, som vil kunne lide dit udseende, og som synes dit lyse hår er flot, og at du ser cool ud med dine briller. Så længe man er sød og smilende, vil der altid være nogle som synes, man er sød og charmende.
Mht. den dreng som du godt kan lide, synes jeg du må prøve at finde ud af, om han også kan lide dig. Du kan begynde at lægge mærke til små signaler han sender. Opsøger han dig meget? Skriver han til dig? Hvis han ikke gør, er det ikke ens betydende med, at han ikke kan lide dig, men det kan alligevel være en god indikator. Du kan også begynde at skrive mere til ham, og se hvordan han reagerer på det. Det kan jo også være, at han begynder at kunne lide dig bedre, hvis han lærer dig endnu bedre at kende.
Jeg synes bare du skal springe ud i det, og se hvor det fører hen. Bliver det ikke dig og ham du er forelsket i, er jeg sikker på, at der kommer en ny sød dreng, som falder pladask for dig og alt det du har at byde på! :-)
Mange hilsner
Christina.