HJÆLP!!! Jeg kan godt lide en fyr men han kan ikke lide mig!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Jeg håber meget i kan hjælpe mig!
Der er den her fyr som jeg rigtig rigtig godt kan lide. Vi har det rigtig godt sammen og sådan. Men jeg ved at han ikke kan lide mig på den måde :-( Hvad skal jeg gøre??
Håber i kan hjælpe mig.
Hilsen den triste:-(

Svar:
Hej triste dig.
Det er dejligt at høre, at du har fundet en fyr, som du godt kan lide. Men jeg kan også godt forstå, at det må være svært, når du ikke ved om han også godt kan lide dig, og det kan også være lidt svært, hvad man egentlig skal gøre, for at finde ud af det. Det tror jeg, at der er mange piger, der kan genkende.
Du skriver, at I har det rigtig godt sammen. Det er altid en god start, at I taler godt sammen. Jeg kan godt forstå, hvis det er svært at spørge ham direkte, om han kan lide dig, så måske I skal prøve at lave nogle ting sammen alene først. Hvis du har mod på det, kan du spørge om han har lyst til at ses med dig, f.eks. gå en tur med dig, tage i biografen, gå en tur i gågaden og kigge i butikker eller noget helt andet. Hvis han gerne vil det, så er det et rigtig godt tegn på, at han gerne vil bruge tid med dig. Det er lidt nemmere at fornemme, om han kan lide dig, hvis I laver noget sammen. Du kan f.eks. holde lidt øje med, om han kigger meget på dig, rører ved dig, griner meget osv. når I er sammen. Det kan være tegn på, at han er interesseret i dig. Men jeg må også tilføje, at hvis han ikke gør det, så betyder det ikke nødvendigvis, at han ikke er interesseret. Alle har forskellige måder, at vise deres interesse på, og hvis han f.eks. er lidt genert, så kan det være sværere for ham, at vise sine følelser. Men det er altid en god idé, at prøve at lægge mærke til de ting, da det kan være nogle gode indikatorer på, om han kan lide dig.
Du kan også prøve at skrive lidt med ham over mobilen eller Facebook. Det kan være lidt lettere at spørge om I skal lave noget sammen, hvis I har skrevet lidt sammen i forvejen, og måske kan du samtidig få en fornemmelse for, hvordan han har det med dig. Det kan måske godt tage lidt tid før du har taget dig mod til at spørge ham om I skal ses, men de fleste drenge vil nok synes, at det er sejt at du spørger, og være smigret over, at der er en pige der har lyst til at være sammen med dem :-) Hvis du har mulighed for det, så kan du måske også snakke lidt med hans venner, og få nogle gode råd til, hvad du kan gøre. Hvis du kender dem godt, så kan du måske også høre, om han har snakket om dig.
Du er absolut ikke den eneste, der har oplevet at stå i den her situation, hvor man er vild med en fyr, men ikke helt kender hans følelser. Det kan være rigtig forvirrende, fordi man på den ene side er lidt forelsket, men på den anden side forvirret over om ens følelser mon er gengældt. Så det er meget naturligt, at man kan have rigtig mange tanker omkring det, og det kan fylde meget hos en. Derfor tænker jeg, at det kan være en god idé, at snakke med nogle veninder om det. Måske dine veninder selv har prøvet at stå i denne situation, og de har måske nogle gode råd til dig. Det er altid rart at tale lidt om det, der fylder for en, og det er rart at have nogen, man kan dele sine tanker og følelser med.
Selvom det kan være lidt grænseoverskridende, så er det bedste du nok kan gøre lige nu, det er selv at tage lidt initiativ til at ses med ham, og finde ud af hans følelser derigennem. Der er selvfølgelig altid en risiko for, at han ikke har samme følelser for dig, men hvis du ikke kaster dig ud i det, så finder du heller ikke ud af, om han har følelser for dig. Og hvis han nu også har følelser for dig, så vil du nok være glad for, at du tog springet og spurgte ham :-)
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig held og lykke med fyren.
Mange hilsner
Pernille