Hjælp! jeg er forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er en dreng på 13 år og jeg er mega forelsket i en pige som jeg snakker tit med. Vi går i skole med hinaden (7.klasse) og sidder ved siden af hinanden, vi blev rigtig gode venner i 5 klasse men der er ikke rigtig sket noget. Jeg har fortalt til mine venner at jeg kan li hende fordi de heletiden sagde at jeg kunne. Jeg tror alle på vores årgang kan se os som et par da vi tit er sammen i frikvarterende og på skoleturene, folk råber tit at vi skal bare komme sammen og sådan noget. Problemet er at jeg har sagt det til hende før at jeg kunne li hende (6.klasse) og hun gav mig en chance, da hende og hendes bedste veninde som jeg er gode venner med fik det på en mærkelig måde arrangeret. Vi aftale mange ting den aften vi skrev sammen og aftalte jeg skulle komme og hænge ud i hallen imens deres hold spillede håndbold, jeg skrev straks at jeg kom. Næste morgen sad jeg parat med sættet hår, pænt tøj, penge og var parat til at tage afsted, men jeg tænkte om jeg virkelig ville, så derfor ringede jeg og sagde jeg ikke kom og derefter brændte dem af. Derefter tog jeg hjem til 3 af mine bedste venner. De ringede senere om vi skulle mødes og spise pizza sammen men jeg var hjemme hos dem jo så det kunne jeg ikke. Senere var jeg i biografen med dem med skolen, hvor jeg gav chips og så sad vi sammen. Vi fik senere lov til at gå sammen rundt i Sorø men mig og hende som jeg kan li blev uvenner. Men senere på dagen hvor vi aftalte vi skulle i hallen brændte jeg dem også af ved at lave en løgn med at jeg skulle hjem og rydde op. 3 dage efter hvor jeg skrev med hende at jeg kunne li hende så sagde hun at hun ikke følte det sammen. Indtil Januar 2012 snakkede vi ikke så meget sammen, det var mega akavet når vi var tæt på hinanden. Men da vi kom i skole efter vinterferien blev det straks bedre! vi sad næsten hver weekend og skrev med hinanden fra kl 20 til 02 næste dag, også med hendes bedste veninde komunnikerede jeg meget med. Vi har ikke noget problem i virkeligheden, vi er ikke generte overfor hinanden, eller jo jeg er nogen gange men det er ikke sådan at jeg ikke tør at sige noget eller kigger ned i jorden. Så skulle vi på lejrtur til Hirthshals hvor jeg fik en god chance for at komme tættere på hinanden, det gjorde vi også, jeg bar hendes ting ind på hende og hendes venindes værelse da hendes kuffert var gået i stykker så hun tog min og vi skrev indtil kl 01 over sms. Næste dag hvor jeg desværre lagde min mobil som ikke var låst på min seng tog min 3 bedste venner den og så alt. Da mig og hende skrev sammen var jeg faktisk meget nervøs, mest fordi hun begyndte og kalde mig mus og så skrev jeg ''Nej du er da en mus :P'' og blev derefter drillet af hende. Men den da gik vi også sammen hvor vi skulle til stranden hele klassen, vi måtte ikke bade pga. regler om at lære skal have livreder kursus, men der bare jeg hendes rygsæk kan jeg huske og vi gik sammen, alle hviskede rundt om os da vi gik, og kan huske at jeg købte hende og hendes bedste veninde is den dag. Da vi kom hjem gik vi rundt og havde det sjovt, til sidst var vi inde på deres værelse på det motel vores klasse var på hvor vi sad og så håndbold, på værelset var der et tv og 2 senge ved siden af hinanden, jeg kan huske jeg lå i mellem dem som var rigtig fedt synes jeg :D, da delte vi slik og lavet alt muligt, senere skulle vi i seng hvor vi også skrev om natten, der skrev hun at hendes bedste veninde tror at jeg kan lide hende, jeg blev rigtig nervøs, fordi jeg ikke dengang troede at jeg havde lavet nogen fejl med hende men skrev derefter at jeg helst ville være venner som selvfølgelig var løgn. Næste dag skulle vi overnatte på et eller andet center med fisk hvor mig og et af mine tætteste venner sammen med hende, hvor jeg på en måde synes at han prøvede at stjæle hende fra mig da jeg havde fortalt ham at jeg var smask forelsket i hende. Senere på aftenen var alle drenge efter hende og drillede hende, men ikke mig, jeg sad og snakkede med en af mine bedste venner og hendes bedste veninde, senere snakkede jeg alene med hendes bedste veninde som spurgte om jeg kunne li hende jeg er forelsket i hvor jeg sagde ja og forklarede at det bare er svært. Næste dag var det det samme med hende og min bedste ven, hele vejen hjem som gjorde mig lidt sur på en måde også jaloux. Senere skulle vi til københavn med klassen hvor jeg gav is og vi gik sammen. Der drillede mine bedste venner med at jeg var ''under tøfflen'' og gav hende alt som jeg også indrømmer jeg gør, senere da vi kom hjem på skype indrømmede jeg i vores kæme skype chat at jeg var forelsket i hende. Der fik jeg at vide at de på en måde ville fortælle at jeg skulle score hende, som jeg troede de mente at hun var dum og synes det er en dårlig ide, min nok bedste ven som jeg skrev om før sagde også at han ikke var intreseeret i hende som gjorde mig lidt mere rolig. Det store problem er at jeg synes det ene øjeblik hader hun mig og det andet kan hun godt være glad og positiv imod mig hvor vi har det godt sammen. Jeg kan rigtig meget godt li hende og jeg håber i kan komme med nogen tips :D

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt høre at du meget forelsket i denne her pige fra din klasse. Det lyder til at du gerne vil være meget sammen med hende, men at det nogen gange er lidt svært for dig at finde ud af hvordan du skal være sammen med hende.
Som jeg forstår dit spørgsmål, er du i tvivl om hvad hun synes om dig. Jeg synes det lyder som om at hun også er interesseret i dig, siden hun bruger så meget tid med dig på klasseturene og i fritiden. Men jeg tænker også at det kan være at hun er lidt forvirret fordi du nogen gange har aflyst jeres aftaler og ikke helt har sagt det du mente til hende. Det kan være at hun er lidt bange for om du ombestemmer dig og ikke alligevel vil være hendes kæreste.
Hvis du rigtig godt kan lide hende, så synes jeg at du skal fortælle hende det og måske spørge om hun vil være din kæreste. Det kan være lidt svært at spørge selv, men jeg synes det kunne være vildt sejt hvis du havde modet til det. Jeg tror mange piger kan lide at fyren spørger, i stedet for at man spørger i et brev eller får en ven til at spørge.
Hvis du synes det er lidt for svært at spørge hende direkte, kan det være at I skal bruge lidt mere tid sammen, fx se film sammen, gå ture og snakke eller noget helt tredje. Ved at bruge tid sammen, finder man nogle gange ud af hvad den anden synes om en og så behøver man måske ikke at spørge.
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med pigen og kærligheden
Kærlig hilsen Marianne