Hjælp, jeg er forelsket!!

brevkassespørgsmål

Hjælp, jeg er forelsket!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej alle! der er en pige, som jeg er blevet ret vild med. og min ven har spurgt hende om hun godt kunne lide mig, og hun svaret at hun syntes jeg var sød men hun kunne ikke lide mig?? kan hun finde på at lyve, for at det ikke skal være pinligt eller mener hun det?? og er der nogle der kan komme på andre idéer, til hvordan jeg kan finde ud af om hun kan lide mig?? -tak på forhånd :-)

Svar:

Hej med dig

Det er dejligt at høre, at du har fundet en pige, som du synes er sød. Nu, hvor jeg hverken kender pigen eller dig, kan det være svært for mig at svare på, om hun lyver, når din ven spørger, om hun kan li dig.

Prøv at sæt dig i hendes sted – hvad ville du selv sige, hvis en pige kom over og spurgte, om du kunne lide hendes veninde? Jeg tror de fleste ville sige nej, fordi den slags er privat, og man ikke vil blive såret. Om hun faktisk kan lide dig, det kan jeg ikke svare på.

For at finde ud af, om hun kan lide dig kan du begynde at tale mere med hende og tilbringe tid sammen med hende enten alene eller sammen med nogle af jeres fælles venner. Og så er det altid et godt tegn, hvis hun selv kommer hen til dig, spørger dig om at ses, smiler eller griner når du siger noget sjovt osv.

Når du er kommet tættere på pigen, kan du prøve selv at fortælle, hvordan du har det med hende – at du synes, hun er sød, sjov og dejlig at være sammen med. Derefter kan du spørge, hvordan hun har det med dig. Jeg ved godt at man kan blive nervøs og føle at det er ubehageligt, men mange gange synes piger, at det er lidt mere cool, hvis en dreng selv tør spørge. Hvis du ikke kan li at sidde overfor hende ansigt til ansigt, så kan du også skrive det til hende i en sms, over facebook eller hvor i skrives.

Jeg håber, at det kunne hjælpe dig lidt. Held og lykke med det

De bedste hilsner
Simone