hjælp, har noget kørene med en dreng, men er muslim

brevkassespørgsmål

hjælp, har noget kørene med en dreng, men er muslim

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 12 år 3 uger siden

hej mennesker, jeg er en pige på 14 år som er muslim. jeg er vildt forelsket i en dreng på 16, altså vi begge er forelsket i hinanden, han ved godt at jeg ikke må have en kæreste osv. men han er så dejlig og jeg tænker på ham hele tiden, vi begge har lyst til at kysse hinanden og alt det der, men vi har ikke gjordt det, han respektere min religion. altså jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre?

Svar:

Hej med dig

Jeg syntes det lyder dejligt du har det så godt med en fyr og at i er forelsket i hinanden. Så jeg kan godt forstå at det kan være svært hvis din religion går imod hvad du har lyst til.

Jeg ved ikke nok om din religion, til at kunne give dig et præcist svar om hvad du må og ikke må, men ud fra det du skriver, forstår jeg at du ikke må have en kæreste og du derfor heller ikke må kysse med ham. Det kan jeg godt forstå må være hårdt, nu når i har lyst til at kysse med hinanden.

Men syntes du selv det virker forkert at kysse med ham fordi du er muslim? Hvis du gør det, så syntes jeg du skal snakke med ham om, at det ikke kan lade sig gøre, fordi du gerne vil leve efter din tro som en muslimsk pige. Og så kan i måske aftale, at i skal være rigtige gode venner i stedet for, så i stadig kan have det hyggeligt og sjovt sammen.

Jeg kan godt forstå hvis det kan være svært at få sagt, hvis du vælger at følge den muslimske tro. Men jeg syntes mest af alt du skal følge dit hjerte, og om dit hjerte følger drengen eller om den følger troen kan kun du afgøre.

Hvis du gerne vil have lidt mere hjælp til dit valg, kan jeg anbefale hjemmesiden www.r-u-m.dk. Det er en rådgivning som har erfaring med rådgivning for unge der f.eks. har et problem imellem deres religion og omverdenen. De kan hjælpe dig ved at du chatter til dem eller skriver til deres brevkasse ligesom du har valgt at gøre til os.

Men jeg håber du kan bruge det svar jeg har givet dig

Med venlig hilsen Paw