hjælp er forvirret

brevkassespørgsmål

hjælp er forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 12 år 2 uger siden

hej jeg er en pige på 14 som har en kæreste vi har været kærester i lidt over et år og jeg ved ikke om jeg har de samme følser for ham mere hvordan kan jeg finde ud af det og jeg er også bange at vi bliver mega uvenner hvis vi slår op men som sagt ved jeg ikke om jeg har de samme følser mere hilsen k

Svar:

Hej K

Når du skriver, at du ikke helt ved om du har de samme følelser for ham mere, så tænker jeg, at det måske skyldes forskellige grunde. Det er også helt naturligt at ens følelser godt kan ændre sig. Men hvis du gerne vil prøve at finde ud af, om du har de samme følelser for ham, så kan du måske prøve at tænke på: Hvorfor er jeg sammen med ham? Hvad kan jeg godt lide ved ham? Savner du ham, når I ikke er sammen?

Hvis det kan være svært at svare på disse ting, så er det måske fordi du ikke helt har de samme følelser for ham. Det kan også sagtens være at dine følelser har ændret sig fordi I har været sammen så længe, og at I nu kender hinanden så godt og måske glemmer at være kæresteagtige sammen? måske er det blevet kedeligt? Der kan være mange ting, som spiller ind i forhold til om følelser er det samme eller ej. Det eneste du kan gøre er, at prøve at mærke efter om du egentlig har lyst til at være kæreste med ham mere eller ej. Det er kun dig der bedst kan mærke, hvad du føler.

Jeg kan godt forstå, hvis det også kan være lidt svært, hvis du er bange for at I bliver uvenner. Nu kender jeg ikke din kæreste, så jeg ved ikke hvordan han vil reagerer, hvis du slår op. Men hvis han stadig er meget glad for dig, så kan det godt ske at han bliver sur og ked af det. Det er også meget naturligt at man godt kan blive lidt uvenner bagefter, hvis nu det ikke er noget I er enige om. Det kan være svært at komme udenom.

Men jeg synes det er vigtigt at du prøver at lytte og mærke efter hos dig selv, så tror jeg nok du skal finde den løsning som føles mest rigtig.

De bedste hilsner Sine