Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej!

jeg har skrevet med en dreng i noget tid. Jeg er 100 % sikker på at han er den han siger:-)

han har nu inviteret min veninde og jeg ud og løbe på skøjter. Jeg vil rigtig gerne men er nervøs og genert.

hvordan skal jeg være når vi er sammen?. Hvad kan vi snakke om? Jeg kan virkelig godt lide ham, han kan også lide mig:-)

hjælp mig!!

Hilsen den generte:-)

min mor ved det godt!!

Svar:

Hej med dig

Det lyder godt nok dejligt at du har mødt en dreng som du rigtig godt kan lide og som også kan lide dig. Det er en af de bedste følelser der findes, fordi man går rundt og er helt glad indeni hele tiden.

Jeg kan godt forstå at du er helt nervøs og genert over at skulle mødes med ham første gang, særligt fordi I kun har snakket sammen online. Det er nogle helt almindelige følelser at få når man godt kan lide den man skal mødes med for første gang.

Det lyder rigtig godt at I skal lave noget sammen og at din veninde skal med, på den måde bliver det første møde måske lidt nemmere. Jeg tænker at I kan snakke om nogle af de ting I har skrevet om? Fx musik I lytter til, film I kan lide, hvad I skal efter folkeskolen, hvad I gerne vil arbejde med senere, hvilke skuespillere I kan lide eller hvad I laver i fritiden. Jeg synes du skal tænke på at I har snakket sammen i noget tid og at I kan lide hinanden, så er det tit lidt nemmere at mødes også.

Det er godt at din mor kender til ham her drengen og jeg tænker at det også er en god ide, at hun ved at I skal mødes. Du kan fortælle hende hvad tid I mødes og hvorhenne, så hun kan komme og hente jer, hvis det ikke går så godt med at mødes.

Held og lykke med skøjteriet.

Venlig hilsen Marianne