Hey jeg ved ikke hvordan....
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej :-). Jeg er en dreng på 14 år, og kan godt lide en pige på 13 år. Ang. Kærlighed er jeg meget genert, og kan ikke snakke med den pige jeg er vild med, fordi jeg er bange for at sige noget forkert, fordi at jeg er genert. Og hvis man ikke tør at snakke med den pige man er vild med, så får man hende jo aldrig. Så hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne ville snakke med hende :-)

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt, at være genert i din alder. Især når det handler om, at snakke kærlighed med en man godt kan lide. Men du har helt ret i, man ikke scorer pigen på den måde, så håber jeg kan hjælpe dig med nogle små fif:)
Nogle gange er det sværeste, at få startet samtalen med hende man er vild med, men når man har fået åbnet munden, er det meget lettere. Nu ved jeg ikke om du allerede snakker med hende om andre ting end dine følelser for hende. Hvis ikke du gør kunne du måske starte med at snakke lidt om nogle "ufarlige ting". Hvad for noget musik hun kan lide, hvad hun laver i sin fritid og sådan. På den måde kan i lære hinanden lidt bedre at kende, så det måske bliver lidt lettere at snakke om de mere alvorlige ting du har på hjerte. Hvis du allerede snakker med hende synes jeg du skal overveje om du vil prøve, at springe ud i det. Hvis det er for svært at få orderne ud kan du overveje i stedet skrive et brev til hende, hvor du beskriver alle de følelser du har for hende og hvor du spørger om hun har lyst til, at være din kæreste.
Når du enten giver hende brevet, eller siger det direkte til hende. Så tror jeg det er vigtigt du har inviteret hende et sted hen, hvor i kan være helt alene, når hun får det og vide. Det kunne f.eks. være et hyggeligt sted i en skov eller et andet sted hvor du føler dig tryg...og selvfølgelig også et sted du tænker hun vil kunne lide.
Jeg håber du kan bruge svaret til, at komme i kontakt med hende
Med venlig hilsen Paw