Hemmelig kæreste

brevkassespørgsmål

Hemmelig kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej. Kort og godt har jeg et spørgsmål fordi min kæreste (14 årig dreng) ikke vil offenlig-gøre vores forhold pga. Hans ven, som driller ham. Hvordan får jeg ham til at gøre vores forhold offentligt? Et andet problem/spørgsmål er fordi... min kæreste's ven er rødhåret og jeg kom til at sige at det var frækt da jeg var single, så nu skriver hans ven konstant søde beskeder og jeg bliver nød til at spille med fordi jeg ikke må sige det. (Ham den rødhårede spurgte med det samme hvorfor jeg ikke skrev flirtende, da jeg fik kæreste. Men kunne jo ikke sige det) hvordan stopper jeg ham, uden at sige det ?

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest vil jeg starte med at sige, at jeg sagtens kan forstå du gerne vil fortælle, at du har fået en kæreste. Man er jo altid rigtig forelsket i starten og vil gerne have at alle skal vide det. Du spørger hvad du kan gøre for at få din kæreste til at offentliggøre jeres forhold. Jeg synes du skal tage en snak med din kæreste om en dag hvor I er sammen. Du skriver, at han ikke vil fortælle det til andre pga. at hans ven driller ham. Som jeg læser det vil han ikke fortælle det til nogen, fordi han er bange for at hans ven vil drille ham med at han har fået en kæreste. Jeg synes en god idé vil være at fortælle ham, at du er rigtig glad for ham og derfor gerne vil have andre skal vide at I er blevet kærester.

Du kan eventuelt spørge ham, om han ikke har det på samme måde med dig. Du kan måske også spørge ind til om der er andre grunde til, at han ikke vil fortælle det. Hvis han stadigvæk ikke vil offentliggøre det, kan du måske overveje om han er den rigtige kæreste for dig. Man plejer som regel rigtig gerne at vil fortælle andre om sin nye kæreste, så måske vil han ikke dig så meget som du gerne vil ham. Du skriver hvordan du får stoppet din ven uden at sige, du har en kæreste. Du kan evt. sige til ham at han er rigtig sød og at du godt kan lide ham, men at du har fundet ud af, at du bedre kan lide ham som en ven. På den måde kan I forhåbentlig blive ved med at være venner uden at I behøver flirte. Jeg håber, du får talt med din kæreste om det, så du kan få fortalt alle om ham.

Venligst Camilla