Help?!! I don't know ._.'

brevkassespørgsmål

Help?!! I don't know ._.'

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Okay... Jeg er 12 år! Jeg har en kæreste, han er mega sød... Men der er et problem... Han er 16 år, men han er mega sød, og jeg elsker ham!! Vi har været sammen i 6 måneder!! :D Han prøver ik' at få mig i seng eller noget!! Han er fantastisk!! Og håber i vil gi' mig svar -Er det okay at ha' en kæreste på 16, når man er 12?!!

Svar:

Hej med dig..

Der står ingen steder, at det er forkert at have en kæreste på 16 år, når man som du er 12 år. Men det er faktisk dine forældre, der skal bestemme det og derfor er det vigtigt, at du fortæller dine forældre om din kæreste og hvordan du har det med at have en kæreste på 16 år.

Hvis dine forældre synes det er fint og synes, at han er en sød fyr, så er det okay du har en kæreste på 16 år. Hvis dine forældre ikke vil have det og mener, det er for tidligt for dig, så skal du rette dig efter, hvad de siger. De har nemlig ansvar for at passe på dig og det er dem, der bestemmer, om du må have en kæreste på 16 år.

Måske vil dine forældre sige nej og måske synes de, at der er for stor aldersforskel mellem jer. Og det synes jeg er helt okay, men prøv at tage en snak med dem.

Du skriver også, at I ikke har været i seng sammen og det er godt, fordi det er faktisk ulovligt. Han må ikke have sex med en, som er under 15 år og hvis det sker, kan han blive straffet for det.

Den lov er lavet for at beskytte børn under 15 år, fordi når man er 12 år, så er man ikke klar til have sex.

Jeg håber du kan bruge mit svar..:)

De bedste hilsner Jane