Hej Heidi- kærester

brevkassespørgsmål

Hej Heidi- kærester

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg vil gerne have at Heidi svare. Min x-kæreste er begyndt og tag mig på røven og jeg vil gerne have at lader vær med det men jeg tør ikke og sige noget til det! Hvad skal jeg gøre??:)

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig godt at du skriver, for jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt, at din eks-kæreste tager på dig, når du ikke har lyst til det. Du har lidt svært ved at få sagt til ham, at han skal stoppe, men ved du hvad - det kan du sagtens!

Måske ved din eks-kæreste slet ikke, at du vil have han skal stoppe, når ikke du har sagt det til ham. Da i har været kærester før, har i jo på et tidspunkt godt kunnet lide hinanden, så hvis i måske har snakket meget sammen igen på det sidste, og måske har grinet og haft det sjovt sammen, så kan det være at han håber på at i igen skal være kærester, og at det er derfor han rører ved dig. Den eneste måde du får ham til at holde op, er ved at være ærlig omkring at du ikke bryder dig om, at han tager dig på røven.

Måske er du bange for at han bliver sur på dig? Eller du ved ikke lige hvordan du skal sige det til ham? Jeg synes simpelthen bare at du stille og roligt skal sige det til ham næste gang det sker. Sådan nogle ting kan man sagtens sige på en pæn måde uden at råbe eller blive meget sur, men samtidig uden at grine, så din eks-kæreste også forstår, at du mener det alvorligt.

Hvis din eks-kæreste bliver sur over det, så synes jeg ikke du skal tage dig af det. Du har ret til at sige fra, hvis der er nogen der gør noget ved dig, som du ikke bryder dig om.

Hvis han ikke vil stoppe, efter du har sagt det til ham, så synes jeg helt sikkert du skal sige det til din lærer, hvis han går på din skole, eller dine forældre. Så kan de hjælpe dig med at få ham til at stoppe. Fordi det er ikke okay at han røre ved dig, hvis du ikke vil have det.

Mange hilsner

Heidi