Hej Heidi

brevkassespørgsmål

Hej Heidi

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej Heidi jeg er i en lidt stor krise en af de piger fra min klasse er lidt jaloux på mig fordi jeg er god til matematik, drenge og sport det lyder lidt selvisk og de ting siger andre til mig nå men nu vil hun så være kærester med min eks-kæreste fordi hun ved vi stadig kan lide hinanden og at vi lige så stille og roligt bliver kærster igen. Jeg vil gerne være venner med hende men det virker ikke som om hun vil være venner med mig hvad skal jeg gøre.....

Svar:

Hej med dig...

Heidi er ikke i brevkassen længere, men jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.

Det er da bare rigtig fedt, at du er god til de her forskellige ting! Men jeg kan da godt se, at det er lidt irriterende at en af pigerne er misundelig på dig og det er ikke sødt af hende, hvis hun prøver at blive kærester med din ex, når nu I er ved at blive kærester igen.

Jeg synes du skal prøve at gøre to ting:

1. Det ene er at sige til hende hvad du mener. Fortæl hende, at du ikke synes, det er så fedt, at hun lægger an på din ex, fordi du stadig har noget kørende med ham. Du kan også fortælle hende, at du faktisk gerne vil være veninder med hende, men at du ikke er sikker på, om hun vil være veninde med dig.

Jeg synes, det vil være en rigtig god idé, at du får snakket med hende, så hun også kan få en chance for at fortælle, hvordan hun har det. Det ville jo være rigtig ærgerligt, hvis hun nu også gerne vil være veninde med dig og I ikke finder ud af det.

2. Hvis du synes det er svært at få snakket med hende, så synes jeg du skal snakke med din lære om det. En lære kan være god at snakke med og kan hjælpe dig med at få snakket ordentligt med pigen fra din klasse, så I kan få det godt sammen.

Jeg håber I finder ud af det.

Held & lykke herfra.

De bedste hilsner Rikke