har mødt en på nettet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hei
Jeg er en pige på 13år jeg har mødt en meget sød dreng på nettet men Han er 15år vi har snakket frækt over nettet om sex og så noget vi Har snakket om at mødes men jeg ved ikke om det er en god ide Jeg har ikke sagt noget til min mor fordi jeg ikke føler at  hun vil forstå Det.
Han bor også 2 timer fra mig så det er jo en lang køretur
Knus hende dwn forvirede
Håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at det kan være forvirrende at have en masse tanker og følelser, når man går rundt med dem alene. Jeg synes det lyder til, at du gør dig en masse gode og fornuftige tanker om det hele. Det viser, at du er en betænksom pige og det er super godt at være, især når man er i den situation som du er i nu, hvor man snakker med en, som man ikke har mødt endnu.
Det lyder rigtig dejligt at have mødt en sød dreng på nettet. Det er skønt at have nogle at snakke med og flirte med.
Du skriver, at I har overvejet at mødes, men at du ikke ved om det er en god ide. Det kan jeg godt forstå du gør dig tanker omkring.
For det første er der, som du skriver, et godt stykke imellem jer og derfor bliver det en lidt større ting, end hvis I bare lige kunne ses et sted i begge kendte til. Når der er langt mellem jer, så er der jo en af jer der kommer lidt på udebane og det skal man jo være klar på hvis man siger ja til at mødes.
For det andet så lyder det til, at der ligger en masse i luften mellem jer. Når man flirter og snakker frækt om sex og sådan sammen, så skal man overveje om det er noget man også har lyst til i virkeligheden. Der er stor forskel på at snakke frækt sammen over nettet og på at snakke om sex i virkeligheden og endnu større forskel på at snakke om sex over nettet og måske forvente at I skal have sex i virkeligheden. Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvor meget I snakker om det med hinanden, men jeg synes det ville være en god ide at mærke efter i dig selv om det er noget du har lyst til og er klar til. Her tænker jeg ikke kun i forhold til om du har lyst til at have sex med ham i virkeligheden, men også i forhold til at mødes med ham hvor han måske forventer at jeres snakke bliver ført ud i livet. Som sagt kender jeg jo ikke til jeres chats og til jer, og jeg kan derfor heller ikke sige noget om, om han forventer det eller om du forventer det, men det kan være en god ide at have tænkt over det inden man mødes, så man ved hvad man er klar til når man står i situationen. Uanset hvad du tænker, så skal du vide at det er helt og fuldstændigt i orden at have snakket om sex og alligevel sige nej til faktisk at have sex i virkeligheden. Det skriver jeg bare så du ikke er i tvivl om det, hvis det er noget du har tænkt over.
Jeg kan sagtens forstå, at du kan have lyst til at mødes med ham du snakker meget med og har det godt med at snakke med. Det tænker jeg er helt naturligt, at du er nysgerrig og interesseret. Du skal bare huske at passe på dig selv. Det kan sagtens være at han er den han siger han er og er så sød som han virker til at være. Men det kan desværre også være at han ikke er. Sådan vil der altid være en tvivl når man ikke kender hinanden. Når man er i jeres alder så sker der rigtig meget med en. Derfor kan der også være stor forskel på en på 13 og en på 15. Det er slet ikke sikkert at det har nogen betydning, men jeg tror det er vigtigt at tænke over, at det kan være, at han måske er et andet sted end du er?
I forhold til, at du ikke har snakket med din mor omkring det, så kan jeg godt følge din tanke om at det ikke er sikkert at hun forstår det. Jeg tror alle kender til den følelse, at ens forældre bare ikke forstår en og kan sætte sig ind i ens situation. Til gengæld tror jeg også mange ville blive overrasket over hvor tit ens forældre faktisk forstår og hjælper en med det man går rundt og tænker på. Jeg kan selvfølgelig ikke love dig, at din mor vil kunne forstå det, men jeg synes helt klart at hun skal have chancen for det. Det kan jo være, at hun viser sig at kunne hjælpe dig med at beslutte dig og give dig gode råd?
Hvis du ikke synes det er en god ide at snakke med din mor, så synes jeg stadig det er en god ide at snakke med nogen om det før du vælger om du vil mødes med ham eller ej. Måske har du en god veninde eller en anden som du føler sig tryg ved? Det kan være rigtig rart at snakke om de ting der fylder meget hos en, fordi alle ens tanker føles mindre uoverskuelige når man får sat ord på dem. Desuden kan den man snakker med måske hjælpe en og komme med nye ting man slet ikke havde tænkt på selv.
Hvis ikke du synes at du vil fortælle det til nogen du kender, så kan du også prøve chatten her på cyberhus. Der kan man snakke helt anonymt med en voksen rådgiver.
Jeg håber du finder ud af det og at du husker dig selv i det hele!
Med venlig hilsen Astrid