Har jeg mistet ham?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Får nogle år siden skulle jeg skifte skole. Jeg kom så i denne klasse og der var han. Jeg blev fuldstændig skudt i ham. Han kunne godt lide mig og efter et par klasseture tror jeg han begyndte at have mere 'kæreste-følelser' for mig. Jeg blev jeg lidt skræmt, selvfølgelig var det skøøøøøønt Det var aller første gang jeg havde det sådan og da han endelig spurgte mig om vi skulle være kærester svarede jeg nej. Jeg var blevet skræmt fra vid og sans, og hvorfor?. - Nu er det et par og siden. Han skiftede skole pga. nogle skoleproblemer, så jeg har ikke tænkt på ham i lang tid. Men nu er det hele kommet tilbage. Alle følelserne!. Jeg savner ham utrolig meget. Han har nu en kæreste. Jeg tror ikke det er noget alvorligt. Har jeg mistet ham?. Var mit nej, det endelige farvel?? - Jeg har hans facebook stadig, så jeg har såååååååå meget lyst til at skrive til ham. Hvad skal jeg skrive????... Hilsen mig

Svar:
Hej med dig..
Det lyder som en dejlig forelskelse du havde dengang og det er helt okay, at du lige blev skræmt fra vid og sans og sagde nej. Jeg tror du sagde nej, fordi du ikke lige var klar til at få en kæreste dengang. Det her med kærlighed og kærester er noget man lige skal lære og vænne sig til. Det er store følelser og første gang kan det virke ret overvældende. Så faktisk synes jeg det var helt fint at du sagde nej.
Nu er de følelser så kommet igen og den dreng fylder rigtig meget i dit hoved og hjerte. Det er også helt okay og jeg synes du skal følge din mavefornemmelse.
Derfor sytnes jeg sagtens du kan kontakte ham og fortælle ham hvordan du har det og måske fortælle ham om hvordan du havde det dengang også. Du fortæller det rigtig flot til mig, så du kan måske bruge noget af det igen..
Om du har mistet ham for altid og om der er mulighed for jer i fremtiden, kan jeg ikke svare på. Og det er helt op til ham og mærke efter hvordan han har det med sin nuværende kæreste og med dig. Måske er han meget glad for den pige og måske er hans kærlighed til dig ikke så stærk som dengang, og det må du så respektere. Men det kan også være at den kærlighed stadig er stærk og kan vækkes til live igen, så dit nej dengang behøver slet ikke at være det endelige farvel.
Det kan du først finde ud af ved at spørge ham. Du kan måske starte med at skrive lidt med ham og fornemme hvordan han har det med, at du tager kontakt til ham og så mærke efter hvor langt du skal gå bagefter.
Jeg håber alt det bedste for dig.:)
Venlig hilsen Jane