Har jeg gjort noget dumt..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har skrevet med en fyr ret længe, og vi startede som gode venner, og så blev vi lidt gladere for at skrive frækt, det skal lige siges jeg er jomfru, og efterhånden blev det til at vi skulle have sex de mest underlige steder og i en masse forskellige positioner.. det var super frækt! Men er altså jomfru, så det hele var altså bare ting jeg ville gøre engang, og nok ikke i nærmeste fremtid. Vi har skrevet sådan i et stykke tid, men nu er vi blevet meget mere som kærester, og at han gerne vil kysse mig og holde mig i hånden og se film med mig, og det er længe siden vi har mødtes(før vi rigtigt skrev sammen, det er altså længe siden og før vi skrev frækt). Nu har vi besluttet at give vores forhold en chance, men han har jo stadig ideen om jeg er pisse fræk i en seng, og det er bare ikke hvad jeg har brug for. Har prøvet at give ham forskellige ledetråde, har skrevet at jeg aldrig ville være sammen med hvem som helst og vi har er stoppet med blowjobs når vi har skrevet frækt.. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, følte jg godt kunne llyve mig lidt frækkere og modigere end jeg er.

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at du tænker over, om ham du skriver med måske har nogle forventninger til jer, nu hvor I har skrevet frækt sammen. Jeg tror, at det er helt normalt, at man kan komme til at lyde lidt frækkere, lidt mere modig, lidt vildere, og så videre, end man i virkeligheden er, når man skriver, fordi det er nemmere når man kan "gemme" sig lidt bag skærmen.
Det lyder til, at I har snakket sammen længe og at du føler, at I kender hinanden godt. Det tænker jeg er en god ting, fordi det gør det lettere at snakke om tingene med hinanden. Hvis du stoler på ham og han er en sød og ordentlig fyr, så er jeg sikker på, at han vil acceptere dig præcis som du er.
Jeg tror du skal huske på, at han måske også er kommet til at lyde lidt frækkere og mere modig end han måske er. Selvom I måske har lyst til alt det I har snakket om, så er det ikke sikkert det er der I skal starte. Det tager jo lidt tid at finde hinanden. Især når det er noget helt nyt.
For mig lyder det til at det kunne være en god ide at få snakket med ham om det. Jeg kan sagtens forstå det er svært at skulle sige, men jeg tror du vil være lettet når det er gjort. Det er ikke rart at føle man skal leve op til nogle forventinger en anden måske har til en, hvis man ikke føler man kan det.  Derfor tror jeg du vil opleve, at det vil være rart at få snakket med ham og fortælle ham ærligt hvad du tænker og føler om det. Selvom det er svært. Især når man har følelser for den anden.
Jeg tænker om du måske kunne skrive ned på et stykke papir hvad du tænker, der kunne være rart at sige til ham, inden I mødes. Det kan være en god ide at have gjort sig disse tanker inden man skal sidde overfor den anden, fordi man tit kan være være nervøs og spændt når man er i situationen og derfor måske glemmer hvad man egentlig gerne ville have sagt. Derfor tænker jeg at det kunne være en god ide for dig at gøre.
Du kunne også måske snakke med en god ven eller veninde om hvordan du kunne få ham fortalt, at du ikke er klar til alt det I har snakket om endnu. Måske din ven eller veninde har et godt råd eller nogle gode tanker du kan få med på vejen. Det blive tit nemmere når man har fået snakket med andre om det, fordi det så er blevet mere overskueligt og fordi man har fået andre perspektiver på dilemmaet.
Hvis ikke du har mod på at snakke med en du kender om det, så er du også meget velkommen til at bruge Cyberhus-chatten. Der kan du snakke med en voksen rådgiver om det, der fylder hos dig.
Til sidst vil jeg minde dig om,at det altid er okay at sige fra over for noget man ikke har lyst til. Det kan være han synes du er rigtig modig og dejlig,at du tør fortælle ham det.
Jeg håber det var svar på dit spørgsmål!
Jeg vil ønske dig alt det bedste
Med venlig hilsen Astrid