Har jeg en chance ? Jeg er helt væk!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus..
Her for noget tid siden har jeg været til fest med en pige som er 17 og jeg er blevet smask forelsket, jeg vil utrolig gerne komme sammen med hende men jeg ved ik om jeg har nogen form for change.. Jeg havde virkelig god kemi med hende og vi snakkede hele aftenen og vi var på toilet sammen(ved ik om det betyder noget for en pige). Men jeg har snakket med en dame som er som en slags mor for dem, hun har fortalt mig at hende jeg snakkede med til festen faktisk havde en flirt.. men jeg fik så afvide at hendes flirt ikke behandlede hende ordenligt og at hun ikke tror der bliver noget rigtigt mellem dem. Men tilgengæld fortalte hun mig så også at hun havde fortalt hende at det var træls jeg ik var 1 år ældre fordi så havde hun sku kommet sammen med mig. og derfor ved jeg ikke om jeg har en chance ved hende. altså hun havde fortalt hende det inden jeg overhovedet var til fest med hende. og jeg tænker så at jeg har jo været sammen med flere som er ældre end mig så alder har vel ikke en så stor betydning hvis først jeg gir hende lidt følelser for mig ? Kan nogen hjælpe mig herinde med hvad jeg skal gøre for at score hende. Tusind tak for svarene på forhånd! <3

Svar:
Hej med dig!
Hvor er det dejligt at høre, at du er blevet forelsket! Det lyder til at I havde en dejlig aften! Jeg kan godt forstå, du gør dig mange tanker om, hvordan du skal bære dig ad. Jeg tror, mange kender til ikke helt at vide, hvordan man lige skal score hende, man så godt kan lide.
Du skriver, at du har fået at vide, at hun ville være interesseret, hvis du havde været et år ældre. Mange mennesker har en række ting, de ønsker, deres kærester har eller lever op til, fx. højde, hårfarve, øjenfarve eller alder. Måske  netop alder er en af de ting, som hun har på sin "ønskeseddel" til en kommende kæreste? Jeg giver dig helt ret i, at alder ikke nødvendigvis behøver at betyde noget, og jeg tror, mange har fundet en kæreste, som ikke nødvendigvis lige matchede de ønsker, man havde for ham eller hende. Det er ikke til at vide, om din alder har betydning for lige præcis hende, hvis hun fik følelser for dig, det er desværre kun hende selv der kan svare på det spørgsmål. Det kan derfor være svært at svare på, hvorvidt du har en chance eller ej, fordi det kun er hende, der kan give dig svaret på det spørgsmål, idet hun er den eneste, der ved, hvem hun er forelsket i.
Det lyder til, at du er meget forelsket i hende. Derfor tror jeg det bedste råd, jeg kan give dig er at vise hende, at du er interesseret. På den måde viser du hende, at muligheden er der, altså at du gerne vil have en chance, hvis hun også gerne vil give det en chance. Det der bare er svært ved kærligheden er, at der altid er en risiko for, at hun ikke er interesseret, og den risiko skal man være opmærksom på. Det skal man selvfølgelig være klar på, hvis man kaster sig ud i det.
Der er mange måder at vise en pige, at man er interesseret i hende på. Jeg er sikker på, at du selv har mange gode ideer, men jeg kommer alligevel lige med et par bud. Du kunne fx. skrive til hende, måske noget med at det var hyggeligt at snakke med hende til festen? Du kunne også skrive til hende og spørge, om hun vil med ud og gå en tur? Eller måske du kunne invitere hende en tur i biografen?
Nogle gange kan det hjælpe at snakke med en god ven om det. Det man før var forvirret omkring eller i tvivl om, bliver måske meget klarere, når man får snakket med en om det eller får det sagt højt. Det kan lyde lidt mærkeligt, men det kan faktisk ofte hjælpe. Tanker kan fylde så meget i hovedet på en og gøre en forvirret, og så kan det hjælpe at dele dem med en anden. Måske det også kunne hjælpe dig? Hvis ikke du har mod på at snakke med en ven om det, så har Cyberhus en anonym chat hvor man kan chatte med en voksen omkring de tanker og følelser, der fylder rigtig meget. Måske det kunne være en ide at prøve den?
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Jeg vil ønske dig al held og lykke med det hele!
Med venlig hilsen Astrid