Har han følelser for mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus! Siden jul har jeg været helt væk i den her dreng. Han er begyndt i min klasse. Vi snakker virkelig godt sammen, vi har det sjovt sammen osv., alt sammen noget, venner gør. Men jeg er gået hen og blevet forelsket i ham, helt og oprigtigt forelsket. Jeg bliver sindssyg ked af det, når han fortæller mig om de piger, han har noget med. Han deler det med mig, men jeg ville så inderligt ønske, det var mig. Jeg tror ikke, han ser mig som andet end en veninde - jeg er ikke offensiv, hvad angår drenge, faktisk er jeg meget kræsen. Han er derimod ikke jomfru, men har ikke været i noget forhold og selvom han har SÅ godt et hjerte, er så følsom og blød, betyder sex meget for ham i et forhold. Det skræmmer mig lidt. Vi skriver hjerter til hinanden, han er der for mig, når jeg har brug for ham, han bekymrer sig, trøster mig... Han 'mobber' mig ofte for sjov, vi griner sammen, slåsser og jeg ved ikke hvad, for mig gør vi mange af de ting, man gør, når man har noget kørende. Det ødelægger virkelig bare min dag, når han kommer til mig og er så glad over en pige, han har scoret. Jeg tænker hele tiden på ham, og folk tror, vi har noget kørende. Hvad gør jeg? Hvordan skal jeg få hans opmærksomhed på dén måde? Blive mere end venner. Hvad tænker han? Tusind tak på forhånd..

Svar:
Hej med dig
Det er da dejligt du har fundet en dreng, du kan have det så godt sammen med. Men du har udviklet nogle mere kærlige følelser for ham og derfor kan jeg godt forstå du bliver ked af det, når han fortæller om sine kvindelige erobringer.
Det med hvad han han tænker, kan kun han desværre svare på. Men som du skriver, har i det rigtig sjovt sammen og han støtter dig, deler personlige ting med dig og i virker til at være rigtig gode venner. Så det lyder til at han også holder meget af dig, spørgsmålet er bare om det er som venner eller han også tænker lidt mere end det.
Men du har fået de her ekstra stærke følelser for ham og derfor tror jeg det er vigtigt, at I får snakket om det, fordi ellers kan det godt blive rigtig hårdt for dig at være venner med ham. Jeg synes jeres venskab virker så stærkt, at jeg synes du skal prøve at fortælle ham om dine følelser og forklare ham at du nyder det i har sammen, men at det gør ondt på dig, når han snakker om de piger han scorer. Til sidst kan du spørge ham om hvordan han føler det og om han måske har tænkt på at være din kæreste.
Jeg ved godt det kan være svært at sige det og du kunne også overveje at skrive et brev. Så er du sikker på at få det hele med.
Måske har han lidt de samme følelser for dig og så kan det jo være I kan blive kærester. Det kan faktisk være en god ting at have været venner før, fordi så kender man hinanden godt i forvejen.
Men det kan jo også være, at han gerne vil nøjes med at beholde dig som ven og det må du så respektere. Men så kan I få snakket om hvordan jeres venskab kan fortsætte og måske ville det være en ide, hvis han ikke snakkede så meget om de piger han har været sammen med, når han nu ved det er svært for dig at høre på.
Hvis det lykkelige skulle ske, at I blev kærester, så er der jo det her med sex. Det er godt du mærker efter og ved hvordan du har det med det. Det er vigtigt at du først har sex når du føler dig klar og har lyst til det. Så det er noget I skal snakke om og hvis han er så sød som du skriver, så tror jeg også at han vil forstå og respektere, at du skal have den tid du har brug for.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Erroll