Har brug for en kæreste

brevkassespørgsmål

Har brug for en kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej. Altså jeg har det lidt som om at jeg har brug for en kæreste. En som jeg kan ligge og nusse med, holde om kysse, fjolle og snakke med. En som vil lytte til mig og altid være der for mig. Jeg bliver så trist når jeg ser i skolen at der er nogen der ligger og kysse-nusser og jeg sidder bare der og føler mig helt ensom selvom jeg sidder sammen med mine veninder. Jeg har det som om at jeg aldrig får en kæreste. Kan man overhovedet være lykkelig uden en kæreste? Hvad kan jeg gøre for at score en sød fyr? Please hjælp mig!

Svar:

Kære dig

Jeg forstår virkelig godt, at du kunne tænke dig at have en kæreste og gøre alle de skønne ting som du beskriver sammen med ham. Det er meget normalt at man i din alder begynder at synes at drenge er dejlige og gerne vil bruge mere tid med dem.

Det her med at føle sig ensom, fordi andre har en kæreste og du ikke har, tror jeg er en følelse som andre også har, måske endda nogle af dine veninder. Man vil nemlig gerne være som de andre og har ikke lyst til at være den sidste med en kæreste.

Jeg tror sagtens man kan være lykkelig uden at have en kæreste. Jeg tror bare man skal finde på at lave en masse sjove og skøre ting med sine veninder. Men du kan jo også bruge dine veninder til at få en kæreste. Det kan være at de kender en sød dreng, som de måske kan invitere med til noget en dag og så kan du snakke med ham. Eller er der måske en i ungdomsklubben eller på skolen du synes er interessant?

Det handler om at komme til at snakke med en dreng som du synes er sød, enten på skolen, på facebook eller et tredje sted, og lave nogle ting sammen. Det kan være at I bare er venner i starten og først senere bliver kærester. Så det kræver måske lidt tålmodighed.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med jagten på din nye kæreste, som garanteret venter lige om hjørnet.

Kærlig hilsen Marianne