Har aldrig mødt ham? :s
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Altså, jeg har mødt den her fyr over internettet for noget tid siden (næsten et år), og i foråret udvekslede vi msn og begyndte at snakke rigtig meget sammen. Han har sendt mange billeder af sig selv, og jeg har også sendt en del af mig, og jeg har set ham over webcam et par gange. Vi chatter stort set sammen hver dag, og snakker også tit sammen over skype. Vi har rigtig mange ting tilfælles, og kan snakke om stort set alt. Mit problem er, at jeg nu er begyndt at få lidt følelser for ham, altså sådan forelskelses-agtigt.. Jeg har jo aldrig mødt ham i virkeligheden, så jeg ved ikke om det er lidt underligt at kunne lide ham på den måde, eller hvad? Har ikke fortalt det til nogen, hverken mine forældre eller venner, fordi jeg er nervøs for hvad de vil sige til det. Vi har flere gange talt om at jeg kunne komme og besøge ham, eller at han kunne komme og besøge mig, eller at vi kunne mødes at sted på halvvejen. Har virkelig lyst til at møde ham, og han har det på samme måde.. Ved bare ikke hvad mine forældre ville synes om det? Der er også et andet problem - at han ikke bor i Danmark, så vi ville begge skulle rejse omkring 1000 km for at mødes :s Han taler heller ikke dansk, og jeg taler ikke hans sprog, så det bliver bare endnu mere besværligt af det. Der er det problem, og så også det med at jeg ikke ved hvad han føler for mig.. Altså, om han kan lide mig som en ven eller mere end det. Er ret så forvirret, hvad skal jeg gøre?? Tror jeg fik det hele med, og håber jeg kan få hjælp! :s Kærlig hilsen Mig

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om at du har det rigtig godt med ham her fyren, og at i rigtig godt kan lide at snakke sammen om alle mulige ting, og sådan nogle mennesker har vi jo alle brug for. Jeg syntes det er ærgeligt du ikke har delt det med nogen, fordi jeg tror de ville blive glad på dine vegne og syntes det var spændende at hører om.
Til dit ene spørgsmål vil jeg sige, at man sagtens kan blive forelsket i folk man ikke rent fysisk har mødt. Det handler jo om deres personlighed, deres humor og det de siger og mener. Jeg tror også han kan lide dig, sådan virker det på det du skriver med, at han også har lyst til at snakke med dig ofte og endda gerne vil møde dig og rejse langt for at se dig.
Til det her med at mødes, så kræver det en stor snak med dine forældre. Da du ikke har fortalt dem noget om ham endnu, synes jeg først de skal sættes ind i det hele. Jeg synes det er meget vigtig, at du sætter dig ned og forklarer dem det hele en dag hvor i alle har tid. Du skal forklare at du ikke har prøvet at holde det hemmeligt for dem, men var nervøs for deres reaktion. Du skal også forælle dem at i har snakket sammen i lang tid og at i nu gerne vil mødes, men at han ikke bor i Danmark. Du er under 18 år og derfor skal dine forældre så vurdere hvad de syntes og det skal hans forældre jo også.
SÅ, sig til dine forældre du har noget du gerne vil snakke med dem om og sæt tid af til det så du kan forklare dem det hele. Jeg syntes også du skal sige det til nogle af dine rigtig gode veninder. Det hjælper altid at have nogen at dele tingene med og være glade sammen med og måske har de også prøvet noget ligende engang og i kan udveksle historier.
Ønsker dig alt held og lykke med det.
mvh. Malene