Han har en kæreste!
brevkassespørgsmål af
Guldhår
13 år
Hej Cyberhus!
Jeg er vild med en dreng fra min klasse - men han har allerede en kæreste!
Jeg kan ikke finde ud af om han flirter med mig eller om han bare vil være min ven. Han har lagt en forsigtig arm om min ryg men fjernede den hurtigt igen - jeg har lagt mærke til at han tit gerne vil i "fysisk kontakt" med mig.
Jeg syntes det er vildt forvirrende at finde rundt i, for jeg syntes virkelig han er sød men samtidig har han jo en kæreste!!
Hilsen Tvillingen!

Svar:
Kæreste Tvilling.
Det lyder frustrerende og forvirrende, det med den fyr. Det er så skønt at finde en, man bliver lidt vild med, men det kan også være rigtigt svært. Det kan især være svært at aflæse signaler og bedømme, om de også er vild med en selv. Umiddelbart tænker jeg, det er vigtigt at respektere, at han har en kæreste. Man kan selvfølgelig ikke styre sine følelser, så det kan jo ikke udelukkes, at han kan være vild med dig, selvom han har en kæreste. Men derfor er det stadig en god ide at huske på, hvor ked af det, hans kæreste ville blive, hvis hun fandt ud af, at I flirter lidt. Hvis du er meget vild med ham, kan du jo eventuelt snakke med ham om det. Det kan være vildt svært og grænseoverskridende, men det er klart den letteste måde at finde ud af det på, for signaler kan være så blandede og forskellige fra person til person. Det kan jo også være, han bare er en type, der godt kan lide fysisk kontakt med andre mennesker og altså ikke lægger mere i det. Så det ville klart være en god ide at snakke med ham om det. Du kan måske også prøve at give det lidt tid og se, om du virkelig er vild med ham og gerne vil være kærester med ham, eller om det måske bare er noget, der forsvinder lidt igen. Det kan også hjælpe lidt på det at snakke lidt med ham om deres forhold. Hvis han er meget meget forelsket i hende, er det måske lettere for dig at komme videre.
Jeg håber alt bliver lidt tydeligere snart, og at du finder ud af det med kærligheden!
Sophie