Han har aldrig tid hvad gør jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Det er sån at jeg skriver med den her dreng. Jeg har aldrig mødt ham, men føler mig alligevel betaget af ham. Han skriver de sødeste ting, men problemet er bare at han aldei har tid. Jeg ved faktisk slet ikke hvorfor jeg reagerer som jeg nu gør. Men i hvertfald så blev jeg sur på ham her forleden og han skrev undskyld og skrev så at han nok skulle love mig tid osv. Men det virker bare ikke som om han gør. Skrev så igår at han ikke skulle skrive til mig mere hvis han aldrig havde tid. Han skrev så igen at han nok skulle finde tid. Ved ikke hvad jeg skal gøre? vi har aldrig mødt hinanden, men alligevel føler jeg et eller andet? Det skal Lige siges at han bor i Jylland og jeg på sjælland. Mine venner siger jeg skal droppe ham, men ved ikke om jeg kan?
Hilsen mig

Svar:
Hej med dig
Jeg forstår godt det kan være svært for dig, at droppe en, du er blevet lidt betaget af. Det kan man godt blive, når han skriver søde ting til dig og i beskederne virker sød. Men ikke desto mindre har I jo ikke mødt hinanden i virkeligheden og det kan være derfor han ikke føler samme forpligtigelse ift. at skrive til dig og svare. Det kan virke utaknemmeligt for dig, men du har jo allerede fortalt ham, at du er træt af det, som det kører nu. Du kan ikke vide om han vil ændre sig, men blot håbe på det. Du kunne selvfølgelig fortælle ham en gang for alle, hvordan du føler for ham og så bede ham melde klart ud hvordan han har det. Hvis du gør det, skal du også være klar på at høre sandheden. Sandheden er ikke nødvendigvis, som du ønsker, men kan indebære at du får afvide han måske er interesseret i at få en ven, en kæreste eller måske ikke er interesseret. Så hvis du vælger at gå til det på den måde må du også være klar på at høre noget du ikke nødvendigvis håber på. For det virker som om, at det er noget du bruger meget energi på lige nu, hvilket jeg synes er ærgerligt for dig, hvis han bare gør dig ked af det, for det er der ingen der har fortjent.
Jeg tænker at du kan komme frem til en løsning ved at skrive fordele og ulemper ned over de to muligheder; at droppe ham eller at forsøge at fortsætte. I øjeblikket kan det måske føles uoverskueligt for dig at droppe ham, fordi du kan være optaget af det med at skrive med en og den følelse det gav dig i starten, hvor det måske kørte bedre i jeres samtale? For det kan jo både være hyggeligt og give en selvtillid at have en at skrive med. Deruodver kan det måske også blive lidt svært med et forhold til en der bor så langt væk, fordi det rent praktisk giver meget transporttid, koster penge og tager meget tid. Så det er måske noget, du skal have med i dine overvejelser. Det er selvfølgelig ikke umuligt, men kan være svært, ift. den store afstand, der gør at I ikke kan mødes så ofte. Du skriver, at du tvivler på om du rent faktisk kan droppe ham. Det er meget forskelligt, hvor svært det er at komme videre, men måske bliver det nemmere for dig, hvis du gør det før du lærer ham bedre at kende? På samme måde skal det måske med i dine overvejelser, at han ikke har taget sig den tid til dig, som du har ønsket - han har altså måske ikke helt været den du ønskede. Du kan evt. også tænke på om du vil fortsætte med at skrive med en, der får dig til at bekymre dig og blive i dårligt humør eller du synes det er værd at fortsætte? Det er en beslutning som kan være svær, men ikke desto mindre er det dig må tage den, og det tror jeg sagtens du kan gøre ved at veje for og imod og mærke efter hvad du vil have det bedst med.
De bedste hilsner Maria