Han er ældre end mig!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg har lige været på en rigtig dejlig ferie på Sri Lanka. Det var varmt og vi skulle selvfølgelig være der i 14 dage. Den første uges tid gik godt, lidt kedeligt, uden rigtig nogle drenge. Men så dukkede den her, lidt jyske, dreng op den 11. dag. Han var høj, langt hår, smukke øjne. Kort sagt - perfekt fyr. Jeg var helt smeltet. Egentlig så han også ret interesseret ud, da jeg en gang imellem opdagede, at han kiggede på mig og kiggede så hurtigt væk. Min far har også taget en masse billeder, hvor man kan se at han kigger på mig. Jeg har så selvfølgelig haft et øje på ham. Da opdagede jeg, at han ryger og drikker øl, så han er stensikkert ikke på min alder. (Jeg kunne vist godt gå for en 14-15 årig) Nå, men da jeg så skal hjem, fik jeg lige taget et billed af mig og bartenderen og udvekslet facebook. Bartenderen er en rigtig glad mand, som har billeder af alle gæsterne og er venner med dem på facebook, så jeg tænkte, at han sikkert fik et billed af ham, den lækre jyder, og blev venner med ham. Men så ville han jo se min profil, og jeg har ingen idé om hvad der vil ske. Jeg er slet ikke bange for jyderen, han er bare meget ældre end mig. Og hvad jeg slet ikke ved, er om han kan lide mig, eller bare synes jeg er mærkelig. Please, hjælp mig. Jeg tør ikke ansøge ham, men skal jeg acceptere ham, hvis han spørger? - Og hvis ja, hvordan skal jeg så skrive med ham? På forhånd tak. P.S. - Mega sej hjemmeside;-)

Svar:
Hej med dig
Dejligt at du har haft en god ferie på Sri Lanka, og hyggeligt med en interessant fyr for dig på stedet, som det lyder til også synes du var lidt interessant :) Og jeg synes bare det er rigtig godt at du lige gør dig nogle tanker om hvad der kan ske, hvis han tilføjer dig på facebook, når nu han er ældre end dig..
Du skriver nogle forskellige spørgsmål til hvis nu han tilføjer dig på facebook, fordi han ser dig gennem ham bartenderens billeder. Jeg tænker at det er okay både at acceptere og ikke acceptere hans ansøgning. Hvis du ikke har lyst til at have kontakt med ham, så skal du ikke gøre det. Hvis du har lyst til at have kontakt med ham, så kan du prøve at acceptere ham, og så kan du altid slette ham igen, hvis du bare ikke har lyst til at snakke med ham mere på et tidspunkt eller når du finder ud af præcis hvor gammel han er og han er noget ældre end dig, som du regner med..
Og hvordan skal du så skrive med ham: Jeg tænker, at hvis han ansøger dig, så skriver han sikkert først, og så er det bare at svare på det han skriver, og måske stille ham nogle spørgsmål, så du kan lære ham lidt at kende, og ikke mindst finde ud af hvor gammel han er. Hvis nu han bare ansøger dig og ikke skriver, og du har lyst til at skrive med ham, så kan du jo prøve at skrive til ham, sige det var sjovt at se ham her på facebook, og spørge lidt til hvad han er for en fyr.
Hvis I begynder at skrive sammen, så husk at mærk efter om du har det godt med at skrive med ham, og om det går over nogle af dine grænser, for når der er en stor aldersforskel kan man have meget forskellige forventninger til hvad der skal ske, og måske forventer ham noget af dig som du ikke har lyst til. Hvis I begynder at skrive sammen, kan du måske fortælle din far at du er begyndt at skrive med ham fra billederne, så du har en at snakke med og til at støtte dig, hvis du ikke har lyst til at skrive med ham mere..
Håber du kan bruge mit svar og nyder resten af sommeren herhjemme:)
De bedste hilsner fra Heidi