Ham jeg tænker på!

brevkassespørgsmål

Ham jeg tænker på!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kære Brevkasse. Jeg har for nylig udviklet lidt af et problem: Jeg er blevet forelsket!♥♥ (I en dreng der hedder Lasse fra min parallelklasse) Ham, jeg er faldet for, er virkelig utrolig. Han er sød, høj, flot, rar, kær og simpelthen bare dejlig♥♥ Vi er en lille gruppe der ofte hygger sig sammen i weekenderne, hvor både ham og jeg er i blandt, og hver gang kan han være så utrolig sød og opmærksom overfor mig. Han vil gerne sidde tæt ved mig og holder altid øjenkontakten med mig i længere tid, når vi ser på hinanden. Mit problem er bare, jeg er ret genert, og normalt er jeg heller ikke så, hvad skal man sige, "vild" som de andre, og så ved jeg heller ikke altid, hvad jeg skal sige. Sådan er det helt modsat med fx min bedsteveninde, der altid ved, hvad hun skal sige så, det lyder sjovt eller underholdene... Han griner som regel bare af hende (Med hans søde grin) Jeg har det bare sådan at en på en eller anden måde, er det som om han har det anderledes med mig. Som om han kigger mere efter mig... Meeen jeg ved ikke rigtig, er det bare indbildning? Jeg er ufattelig glad for ham, og selvfølgelig snakker jeg med ham og krammer ham når dagen er omme, men jeg vil bare så gerne have at han skal vide, hvor meget jeg kan lide ham. Bl.a. fordi jeg gennem en veninde har fået at vide, at han troede, jeg havde noget kørende med en anden for ikke så længe siden... Hvad skal jeg gøre? Han er bare så sød!

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt, at du er blevet forelsket. Han lyder rigtig sød og omsorgsfuld.

Du skriver noget med, at han griner meget af din veninde og mere kigger på dig, og det er super du har lagt mærke til det. Heldigvis er der forskel på mennesker og måske synes han bare at din veninde er sjov, men mere er til den type pige du er, når det kommer til kærlighed?

Jeg vil foreslå dig, at du taler med ham og spørger om han har lyst til at tilbringe lidt tid sammen med dig, kun dig. I kunne evt. lave noget sammen en eftermiddag efter skole eller tage i biografen. Hvis han siger nej til det, så er det nok fordi han ikke har følelser på den måde for dig, men hvis han derimod siger ja, så syntes jeg at du skal se det som et tegn på, at han kan lide dig på samme måde, som du kan lide ham.

På den måde kan du se om han stadigvæk sender dig signaler, når I kun er jer to sammen.

Du kan også vælge at gå lige på og hårdt – Simpelthen være ærlig overfor ham og fortælle ham, at du synes at han er utrolig sød. Hvis du synes det er for svært at sige ansigt til ansigt, kan du altid vælge, at skrive det til ham på en sms eller via Facebook.
Jeg tror ikke at det bare er indbildning, at du føler han kigger mere på dig. Man kan altid mærke, hvis nogle virker mere interesseret end bare normalt venskab.

Held og lykke med kærligheden. Jeg krydser fingre.

Mange hilsner fra Lene