ham den søde og de populære
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Vi har et projekt i skolen, og der er vi 4 i en gruppe, og er sammen med en veninde(som aldrig kommer) og to drenge fra min årgang men en anden klasse, og ham den ene af de fyre har jeg længe gerne ville snakke med, fordi han ser så sød ud.. Og så snakkede vi lidt da vi skulle lave projekt, og han var faktisk også super sød! Men så kom "de populære piger", som jeg godt kan lide enkeltvis men sammen er de forfærdelige.. Og de kan jo også godt se han er virkelig sød ham her, så er de s¨ådan der "vi gider ikke lave det, vi sidder bare her!" og så snakker de med ham der.. Og kan ikke smide dem væk, for så virker jeg som den sure kælling, og vi har ingen lærer i de fag(det er vores ekstra lektietimer vi laver det i).. Jeg ved ikkehvad jeg skal gøre, det er ikke en fed gruppe at være i når det gælder dem..

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå det er en lidt svær situation at stå i. Det er for det første svært at skulle tage mod til sig og snakke med den dreng man synes både ser sød ud og også virker rigtig sød. For det andet er det også svært at skulle sætte grænser for ens klassekammerater uden at virke alt for streng, "læreragtig" eller kedelig. Begge dele kan godt lade sig gøre og jeg er sikker på at du finder en måde, der kan løse problemet på en god måde!
Jeg kan ikke helt læse mig til det, men har forstået det sådan at de populære piger ikke er en del af jeres gruppe, men kommer over og forstyrrer. Uanset hvad så er det jo en del af det at være i et gruppearbejde, at man snakker om og bliver enige om hvordan tingene skal gøres. Måske I kunne snakke indbyrdes i gruppen om hvad I gør i sådan nogle situationer så det ikke kun er dig, der skal stå og virke streng over for pigerne. Jeg kan godt forstå det er svært hvis det er fordi ham den søde nyder den opmærksomhed han får, fordi så er det nok ikke er ham, der som den første siger til dem at de skal gå, men det kan måske hjælpe på det alligevel hvis resten af gruppen bakker op omkring det?
Hvis det mere handler om, at du godt kunne tænke sig at have ham den søde for dig selv, så kunne du måske spørge om I ikke skulle mødes bare jer i gruppen hjemme hos en af jer for at gøre gruppearbejdet lidt hyggeligere og lære hinanden bedre at kende. På den måde afslører du ikke din interesse over for ham, men gør det muligt for jer at være sammen uden at nogen forstyrrer.
Hvis ikke du synes det giver mening at mødes uden for skolen for at lave gruppearbejde, kunne du måske finde på noget andet du kunne invitere til. Måske du har læst om en god film i biografen I sammen kunne tage ind og se eller måske du kan invitere på filmaften hjemme hos dig. Du kan evt. invitere et par ekstra venner og veninder med så det ikke virker alt for date agtigt?
Jeg håber det var svar på dit spørgsmål
Med venlig hilsen Astrid